Hoppa till innehållet

Funktioner och tilläggstjänster


Omnikanalsleverans av fakturor


Vår omnikanalsleverans gör det enkelt och kostnadseffektivt att skicka fakturor oavsett kanal. Vi säkerställer att fakturorna når slutkunden och att betalningarna hanteras korrekt. Vi erbjuder de vanligaste leveransmetoderna:
– Elektronisk företagsfaktura
– Elektronisk privatfaktura
– Direktbetalning för konsument
– E-postfaktura
– Pappersfaktura
– MyRopo
-Kivra


Kundtjänst


Våra tjänster inkluderar kundservice och rådgivning. Hela vägen från fakturering till betalning. Våra kontaktcenter i Finland, Sverige och Norger erbjuder service på respetive språk, inklusive engelska. För kontinuerlig förbättring mäter vi ständigt kvalitet och kundnöjdhet.

Kundtjänsten inkluderar:
Självservice portalen MyRopo
Chatt-support
Meddelanden-support
Telefon-support

Customer service

Our comprehensive invoicing services include customer service and payment advice from the invoice onwards. Our contact centers are located in Finland, Sweden, and Norway, and we serve in Finnish, Swedish, Norwegian, and English. Service quality and customer satisfaction are continuously measured and reported to our clients.

Customer service channels include:
MyRopo self-service with 24 h online assistance
Chat
Message Center
Phone


Konkursbevakning


Leverantören får information om konkurs både elektroniskt och skriftligt.


Juridiska tjänster


Våra tjänster kan kompletteras med juridisk expertis, särskilt inom affärsjuridik och tvistlösning. Juridisk hjälp kan användas vid exempelvis inkassotvister, tvistemål eller avtalsupprättande.


Internationell inkasso


Våra tjänster inkluderar även internationell inkasso. De hanteras i första hand via brev, men kan även kompetteras med utgående inkassoverksamhet.