Hoppa till innehållet

MyRopo Meddelandecenter: Övergång till säker online-meddelandehantering

Kundservice för privatpersoner via e-post kommer at avvecklas den 1 mars 2025

Ropos kundtjänst för privatpersoner via e-post kommer att avvecklas från och med den 1 mars 2025. Efter detta datum kommer kundservice för privatpersoner endast att hanteras via MyRopo på myropo.fi.

Företagskunder kan fortfarande nå kundservice via e-post samt MyRopo Meddelandecenter, eller via det webbformulär som finns på ropo.fi. Vår telefon- och chattkundtjänst förblir oförändrad och fortsätter att betjäna våra kunder som tidigare.

MyRopo Meddelandecenter: alla betalningsrelaterade meddelanden och tjänster på ett ställe

Med MyRopo Meddelandecenter kan du enkelt skicka och ta emot meddelande och dokument på ett säkert sätt med Ropos kundtjänst. Du hittar alla betalningsrelaterade meddelanden och tjänster bekvämt på ett och samma ställe.

Meddelanden skickas och läses säkert genom MyRopo, där du loggar in med ditt BankID. Denna autentisering ökar säkerheten och påskyndar meddelandehanteringen, eftersom nödvändiga detaljer automatiskt överförs till vår kundtjänst.

I Meddelandecentret kan du hantera både personliga och affärsrelaterade betalningsärenden. Meddelandecentret kan nås från menyn på vänster sida av MyRopo, där du enkelt kan läsa och svara på inkommande meddelanden. Du får aviseringar om nya meddelanden via SMS eller e-post. Alla meddelanden arkiveras i MyRopo, så att du kan komma åt dem senare.

Att starta ett nytt meddelandeflöde är enkelt med formuläret som finns i fakturavyn. Formuläret hjälper dig att snabbt skicka ett meddelande och säkerställer att det skickas till rätt kundtjänstteam baserat på ämnet. Om fakturan inte är synlig i MyRopo kan du alltid kontakta vår kundtjänst via chatt eller telefon.



Hur man använder MyRopo Meddelandecenter

  • Logga in på MyRopo med ditt BankID på: myropo.fi
  • Läs inkommande meddelanden och svara på dem i Meddelandecentret, som finns i menyn på vänster sida av tjänsten.
  • Du får aviseringar om nya meddelanden via SMS eller e-post.
  • För att starta ett nytt meddelandeflöde, använd helt enkelt formuläret i fakturavyn. Om fakturan inte är synlig kan du kontakta kundtjänst via chatt eller telefon.

MyRopo-logo

MyRopo är tillgängligt dygnet runt

I MyRopo kan du enkelt och säkert hantera ärenden relaterade till fakturor och utestående betalningar när det passar dig. Du kan betala fakturor, se öppna och betalda fakturor och påminnelser, skjuta upp förfallodatum och sätta upp betalningsplaner. Dessutom kan du ange ditt kontonummer för återbetalning av överskottsbetalningar eller ge någon annan fullmakt att hantera dina ärenden.

Dina öppna fakturor kopplade till din personliga information kommer att listas på instrumentpanelen, där du enkelt kan navigera till detaljerna för den faktura du behöver. Du kan också söka efter fakturadetaljer med hjälp av fakturanummer eller ärendenummer och MyRopo ID från betalningspåminnelsen. Dessa detaljer finns vanligtvis i det övre högra hörnet av fakturan. Genom att klicka på fakturan kan du se vilka alternativ som är tillgängliga.

Om du behöver hjälp med att använda MyRopo kan du be om hjälp via chatten.