Digitaalinen kehitys
Strawberry on norjalainen hotelliketju, jolla on toimintaa myös Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yritys on kasvanut nopeasti ja tarvitsi rinnalleen laskutuskumppanin, joka tukee sen kasvutavoitetta kohti pohjoismaista elämysten ekosysteemiä.
Kun Strawberry etsi kumppania monikanavaiseen laskujen välitykseen ja saatavien hallintaan, oli tärkeää löytää toimija, joka pystyisi tarjoamaan kokonaisvaltaisen palvelun kaikissa toimintamaissa.
Yhtiön aiempi ratkaisu koostui kahdesta erillisestä järjestelmästä, mikä aiheutti tehottomuutta ja vaikeuksia täyttää kunkin maan erityisvaatimukset. Työprosessien sujuvoittamiseksi Strawberry tarvitsi kumppanin, jolla oli sekä paikallista asiantuntemusta että kyky hoitaa koko prosessi yhdellä ratkaisulla.
”Tarvitsimme kumppanin, joka voisi yhtenäistää koko prosessin ja ymmärtää kunkin toimintamaamme erityisvaatimukset – Ropo tarjosi juuri meille sopivan ratkaisun,” sanoo Daniel Tibell, System Improvement Controller Strawberryltä.

Sujuvampi arki
Koko laskun elinkaaren kattava kumppanuus Ropon kanssa on sujuvoittanut Strawberry-hotellien päivittäistä toimintaa. Yhden palveluntarjoajan mallilla toteutettu laskutus ja saatavien hallinta on luonut tehokkaan työnkulun, joka on räätälöity kunkin maan erityisvaatimusten mukaan. Ratkaisu mahdollistaa viestinnän paikallisella kielellä – samalla kun kaikki hoidetaan yhteisellä palvelualustalla, Ropo Onessa™.
”Meillä on erittäin positiivinen kokemus Roposta. Yhteistyömme on vahvalla pohjalla, ja voimme helposti nostaa esiin asioita, olipa kyseessä pieni tai suuri asia. Saamme aina tarvitsemamme avun”, Tibell sanoo.
Kohti digitaalisempaa toimintaa
Kumppanuus Ropon kanssa on vauhdittanut Strawberryn siirtymistä kohti digitaalisempaa toimintaa. Yksi merkittävimmistä parannuksista on sähköisten laskujen käytön lisääntyminen Ruotsissa, mikä on osaltaan nostanut digitalisaatioasteen 96 % kaikissa maissa. Tämä tulos on saavutettu tiiviin yhteistyön kautta, jossa jatkuva parantaminen on ollut keskiössä.
“Digitalisaatioasteen kehittyminen on johtunut paitsi meidän sisäisistä parannuksistamme, myös siitä, että Ropo kehittää palveluaan jatkuvasti ja automatisoi prosessia entistä enemmän”, Tibell kuvailee.
Tulevaisuuden näkymät ja jatkuva kehitystyö
Yhteistyö Ropon kanssa ei ole ainoastaan tehostanut Strawberryn nykyisiä prosesseja, vaan myös avannut mahdollisuuksia tuleville kehitysaskelille. Tibell näkee mahdollisuuksia laajentaa ja hyödyntää Ropon palveluja entistä enemmän, jotta yrityksen työprosessit ja toiminnot vahvistuvat entisestään.
”Olette haastaneet meidät ajattelemaan isommin ja tutkimaan uusia mahdollisuuksia. Tällä hetkellä käytämme palveluitanne laskujen välitykseen ja saatavien hallintaan, mutta tulevaisuudessa haluamme tutkia yhdessä myös muita palveluitanne”, Tibell toteaa.
Strawberry koostuu laajasta hotellivalikoimasta, kokous- ja konferenssitiloista, ravintoloista ja kylpylöistä sekä tietenkin ainutlaatuisista jäseneduista. Yhteensä yli 240 hotellimme joukosta löydät tutut ketjumme Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® ja Clarion Collection® Hotel sekä yli 40 itsenäistä hotellia. strawberry.fi
Ropo on pohjoismainen markkinajohtaja ja edelläkävijä laskutusteknologiassa. Yhtenäistämme ja virtaviivaistamme kaikki laskutusprosessit alusta loppuun tarjoten saumattomat prosessit, paremman asiakaskokemuksen sekä täyden näkyvyyden talouden hallintaan. Palvelumme keskiössä on omaan teknologiaan perustuva alusta ja ainutlaatuinen palvelu, johon luottaa yli 10 000 yritystä Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. ropo.fi.
Lisätietoja:
Visionamme on liiketoiminnan parempi flow. Lue lisää meistä ja palveluistamme.