Ropo palauttaa säännöllisesti liikamaksuja laskun liian suurella summalla tai useampaan kertaan maksaneille asiakkaille.
Jos olet maksanut liikaa, saat meiltä liikamaksukirjeen, jossa sinua pyydetään ilmoittamaan tilinumero liikamaksun palautusta varten. Suosittelemme ilmoittamaan tilinumeron MyRopo-verkkopalvelussa, jossa palautus saadaan käsittelyyn nopeimmin ja käsittelymaksu on edullisempi.
Palautus MyRopon kautta
– Käsittelyaika: noin 3 pankkipäivää
– Palvelumaksu: 5 euroa
Palautus sähköpostitse tai kirjepostitse
– Käsittelyaika: noin 30 päivää
– Palvelumaksu: 12 euroa
Palvelumaksulla katamme maksun palautukseen liittyvästä työstä aiheutuneita kuluja. Maksu perustuu Kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjeistukseen ja se veloitetaan, jos virhe maksussa johtuu maksajan huolimattomuudesta.

Näin ilmoitat tilinumerosi MyRopossa:
- Kirjaudu osoitteessa myropo.fi verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
- Valitse etusivulta ”Ilmoita tilinumero”.
- Syötä liikamaksukirjeen yläkulmasta löytyvät asianumero ja MyRopo-tunnus.
Apua saat tarvittaessa MyRopon chatin kautta.
Huom: Liikamaksu voidaan palauttaa ainoastaan laskun saajalle tai maksajalle. Jos tilinumeron ilmoittaa muu henkilö, tulee palautuspyyntöön liittää asianmukainen valtuutus. Myös valtuutuksen voi tehdä MyRopossa.