Jatka sisältöön

Culture and Talent Highlights: Palvelupäällikkö asiakkaan menestyksen tukena


Culture and Talent Highlights

Tässä artikkelisarjassa esittelemme yksilöitä, jotka tekevät liiketoiminnastamme ainutlaatuisen. Pääset tutustumaan menestysten takana oleviin työntekijöihimme – heidän matkoihinsa, osaamiseensa ja siihen, miten he vaikuttavat yrityskulttuurimme muotoutumiseen. Näiden tarinoiden kautta saat näkemyksen siitä, miten yksilölliset vahvuudet luovat yhdistyessään dynaamisen ja tulevaisuuteen suuntautuvan työympäristön ja yrityskulttuurin.

Palvelupäällikkö Mads Hvorup toimii Ropon Sandefjordin toimistosta käsin linkkinä asiakkaiden ja Ropon välillä. Viimeisen vuosikymmenen aikana hän on nähnyt sekä alan että omien vastuidensa muuttuvan merkittävästi – mutta asiakaslähtöisyys on aina ollut kaiken ytimessä.

Kun BAHS Kapital liittyi osaksi Ropo-konsernia vuonna 2021, Mads jatkoi matkaansa uudessa kokoonpanossa keskeisenä ”keskikenttäpelaajana”.

”Päätehtäväni palvelupäällikkönä on olla asiakkaiden tukena ja varmistaa, että he saavat mahdollisimman paljon arvoa niin yhteistyöstä kanssamme kuin Ropo One -alustankin käytöstä. Autan heitä hyödyntämään tarjoamiamme ratkaisuja parhaalla mahdollisella tavalla sekä ehdotan tarvittaessa parannuksia, jotka voivat tehostaa heidän rutiinejaan, optimoida kassavirtaa ja vähentää DSO:ta”, Mads kertoo.

Tämä tarkoittaa osallistumista moniin prosesseihin samanaikaisesti.

”Teen asiakasseurannassa tiivistä yhteistyötä avainasiakaspäälliköiden kanssa. Osallistun aktiivisesti myös muihin projekteihin ja työskentelen projektipäälliköiden rinnalla varmistaen kehityksen ja laadun palveluidemme käyttöönottojen yhteydessä”, hän sanoo.

”Koen palkitsevaksi osallistua myös myynnin esivaiheisiin. On aina hieno tunne, kun saamme tehtyä uuden kaupan, jonka muotoutumisessa olen ollut itsekin mukana – se luo omistajuuden ja tiimityön tunnetta, joita todellakin arvostan.”

Perinteisistä prosesseista teknologiajohtajuuteen

Ropo-uransa aikana Mads on saanut mahdollisuuden työskennellä useilla eri osastoilla ja monissa eri tehtävissä.

”Koska olemme kasvava yritys, olen päässyt kokemaan kaikenlaisia tehtäviä: asiakastuesta ja reskontran hallinnasta liiketoiminnan kehittämiseen ja käyttöönottoprojekteihin”, hän kertoo.

Mads aloitti uransa yhdeksän vuotta sitten BAHSilla, sataprosenttisessa perintäyrityksessä, ja onkin sen jälkeen päässyt näkemään läheltä, kuinka sekä ala että Ropo ovat muuttuneet.

”BAHS keskittyi pelkästään perintään, kun taas Ropo tarjoaa nykypäivänä kokonaisvaltaisemman ratkaisun, joka kattaa koko taloudellisen arvoketjun – laskutuksesta ja reskontran hallinnasta maksujen seurantaan ja perintään. Tälle matkalle osallistuminen on antanut minulle arvokkaita näkemyksiä perinteisistä perintäprosesseista, mutta ennen kaikkea moderneista ratkaisuista laskutukseen ja saatavien hallintaan – ja kaikkeen muuhunkin, mitä laskun elinkaareen kuuluu.”

Vaihtelevuutta ja omistajuutta

Yksikään päivä ei ole samanlainen. Toiset täyttyvät asiakastapaamisista, toiset taas myyntiprosessien tukemisesta tai projektien toteutuksesta.

”Minua innostaa erityisen paljon nähdä, miten työmme vaikuttaa aidosti asiakkaisiimme. Kun esimerkiksi KPI:t (kuten DSO), laskujen digitalisointi tai automatisointi paranevat, tiedämme, että työmme on tuottanut konkreettisia tuloksia.”

Työn ulkopuolella Mads lataa akkujaan yleensä joko meren äärellä tai vuorilla. Hän on ollut intohimoinen vapaasukeltaja ja lumilautailija lapsuudestaan asti.

”Sekä vapaasukellus että lumilautailu antavat minulle vapauden ja läsnäolon tunteen, jota on vaikea löytää muualta. Olipa kyseessä vedenalainen maailma tai vuoristonäkymä, luonnon tarjoamissa haasteissa on jotain, mikä tuo minulle samanaikaisesti sekä rauhaa että energiaa.”

Mads Hvorup

Palvelupäällikkö, Norja