Jatkuva asiakastyytyväisyyden seuranta ja palautteen kerääminen ovat keskeisessä osassa palveluidemme kehittämisessä ja asiakaskokemuksen parantamisessa. Yksi tärkeimmistä mittareistamme on vuosittainen asiakastyytyväisyyskysely, jonka toteutimme 27.9.-10.10.2024.
Kyselyllä selvitetään asiakkaidemme tyytyväisyyttä palveluihimme sekä asiakaskokemusta ja Ropoon liittyviä mielikuvia. Palautteen perusteella asiakkaamme pitävät Ropoa luotettavana ja asiantuntevana kumppanina ja kokevat yhteistyön yleisesti ottaen hyväksi. Saimme kyselystä myös arvokasta tietoa kehityskohteista, joiden perusteella voimme tehdä konkreettisia parannuksia ja näin vastata asiakkaidemme tarpeisiin entistä paremmin.
Keskeisiä tuloksia:
• 77 % asiakkaista pitää Ropoa luotettavana ja asiantuntevana
• 75 % kokee yhteistyön Ropon kanssa sujuvaksi
• 74 % on tyytyväisiä palvelun laatuun ja toimintavarmuuteen
• 73 % on tyytyväinen vastausaikoihin ja kokee saavansa Ropon henkilöstöltä hyvää palvelua
• 71 % kokee Ropon vastuulliseksi ja 70 % omia arvojaan vastaavaksi yritykseksi.
Palveluiden käytöstä yleisemmin kysyttäessä:
• 87 % vastaajista näkee, että systemaattinen muistuttaminen on tehokas tapa maksuviiveiden ja luottotappioiden pienentämiseen
• 84 % pitää prosessin läpinäkyvyyttä ja reaaliaikaista tiedonsaantia tärkeänä etuna
• 74 % pitää koko laskun elinkaaren kattavaa palvelua kumppanissa tärkeänä
Prosenttiosuudet perustuvat vastauksiin, joissa vastaajat ovat valinneet ”Erittäin tyytyväinen” / ”Täysin samaa mieltä” tai ”Tyytyväinen” / ”Samaa mieltä”, suhteessa niihin, jotka ovat valinneet jotain muuta kuin ”En osaa sanoa”.
Otteita asiakaskyselyn positiivisesta palautteesta:
”Järjestelmä on selkeä ja helppokäyttöinen”
”Hyviä tyyppejä ja toimintaa”
”Asiakaspalvelunne toimii hienosti, palvelu on nopeaa ja ystävällistä”
”Erinomaista ja nopeaa palvelua! Kiitos siitä”
”Nopea ja hyvä puhelinneuvonta”
”Kaikki toimii kuten pitääkin – hyvä ja laadukas palvelu”
”Kiitoksia! Jatkan asiakkaananne varmasti niin pitkään kuin toimin yrittäjänä”
”Asiakaspalvelu puhelimissa on erittäin tehokas, ystävällinen ja asiantunteva”