Terveys- ja sosiaalipalveluja tarjoava Mehiläinen on valinnut Ropo Capitalin kumppanikseen laskun elinkaaripalveluiden kilpailutuksessa. Mehiläinen siirtyy Ropon yhden palveluntarjoajan malliin kesällä 2018. Räätälöityyn kokonaisratkaisuun sisältyy laskujen välitys, saatavien hallinta ja maksamiseen liittyvä asiakaspalvelu.
Mehiläinen-konserni työllistää noin 14 000 sosiaali- ja terveysalan ammattilaista ja palvelee vuosittain yli miljoonaa asiakasta yli 360 toimipisteessä ympäri Suomen. Asiakaskuntaan kuuluu yksityishenkilöitä, yrityksiä, vakuutusyhtiöitä ja julkisen sektorin toimijoita.
Aiemmin Mehiläisen laskutus- ja maksuvalvontaprosessi on hoidettu useamman eri osa-alueista vastanneen kumppanin kanssa. Ropon palvelumalliin siirtyminen yhtenäistää laskun elinkaaren hallinnan pitkälle automatisoiduksi kokonaisuudeksi.
Mehiläiselle tarjottuun kokonaisratkaisuun sisältyy laskujen välitys, saatavien hallinta ja maksuneuvonta. Laskuihin ja maksamiseen liittyvä asiakaspalvelu hoidetaan jatkossa Ropon Kuopiossa ja Porvoossa sijaitsevien contact centereiden kautta.
– Meidän ratkaisumme etuna on, että se yhtenäistää ja automatisoi koko laskutusprosessin. Yhden palveluntarjoajan malli on selkeä ja tehokas – välivaiheet ja manuaalinen työ saadaan minimiin, joka yleensä näkyy kustannus- ja resurssisäästöinä. Samalla prosessin seurattavuus paranee, kuvailee Ropo Capitalin asiakkuusjohtaja Mikko Uotinen.
– Mehiläinen on oman alansa suunnannäyttäjä ja meille tärkeä referenssi. Olemme kasvaneet terveyspalvelusektorilla hyvin, Uotinen jatkaa.
Mehiläisen laskutusuudistuksen valmisteluvaihe on käynnissä ja käyttöönottoprojekti aloitetaan kevään aikana. Terveyspalvelukonserni siirtyy Ropon laskun elinkaarimalliin kesällä 2018.