Skip to content

Laskun elinkaaren hallinta


Automatisoitu laskun elinkaaren hallinta

Sinä luot laskun ja Ropo hoitaa loput.

Laskun elinkaaren hallintaan suunniteltu Ropo One™ tehostaa koko liiketoimintaprosessiasi yhdistämällä laskutuksen, maksuvalvonnan, myyntireskontran ja saatavien hallinnan yhteen alustaan. Kokonaisvaltainen ja pitkälle automatisoitu laskutusprosessimme, joka sisältää ulkoistetun myyntireskontran hallinnan, parantaa kassavirran optimointia, maksimoi kustannussäästöt ja mahdollistaa täyden näkyvyyden.

Voit jatkaa laskujen luomista nykyisellä järjestelmälläsi – me integroimme Ropo One™ -järjestelmän siihen ja tarjoamme sinulle saumattoman laskutusprosessin.


Monikanavainen laskujen ja dokumenttien välitys

Paranna asiakaskokemusta ja lisää brändin tunnettuutta räätälöidyillä laskuilla.

Ropon pitkälle automatisoitu laskujen välityspalvelu muuntaa laskusi tehokkaaksi viestintäkanavaksi edistyneillä visualisointi-, brändäys- ja segmentointiominaisuuksilla. Laaja jakelukanavien valikoima vastaa loppuasiakkaiden moniin tarpeisiin ja takaa erinomaisen asiakastyytyväisyyden.


Kun laskuaineisto vastaanotetaan Ropo Oneen™, laskut toimitetaan automaattisesti asiakkaan valitsemaan kanavaan. Toimitustavat voivat olla digitaalisia, kuten verkkolasku, e-lasku tai mobiililasku, tai tarvittaessa tulostettavia paperilaskuja, jotka valmistellaan postitusta varten. Työnkulkua seurataan reaaliaikaisesti Ropo OneView -järjestelmässä.


Palvelu mukautuu kaiken kokoisille yrityksille, riippumatta laskutusmääristä tai lähetyssykleistä. Se takaa laskujen ja niihin liittyvien dokumenttien kustannustehokkaan lähettämisen luotettavissa ja yleisesti käytetyissä jakelukanavissa.

  • Verkkolasku
  • E-lasku
  • Suoramaksu
  • Sähköpostilasku
  • Paperilasku ja tulostuspalvelu
  • MyRopo
  • OmaPosti
  • Kivra

Myyntireskontrapalvelu ja maksuvalvonta

Sisäisesti, integroituna tai ulkoistettuna Ropolle.

Tarjoamme kattavan laskun elinkaaren hallinnan, joka sisältää maksujen valvonnan asiakkaidemme tarpeiden mukaan räätälöitynä – voimme tukea tiimiänne maksuvalvonnassa tai hoitaa koko myyntireskontran puolestanne. Palvelumme seuraa laskujen tilaa, käynnistää tarvittaessa muistutukset, pitää reskontran ajan tasalla ja tuottaa selkeät raportit saatavista.

Reskontrapalvelu käynnistyy, kun laskutusmateriaali vastaanotetaan Ropo One™ -palveluun. Jokainen saatava muodostaa oman tehtävänsä, jota seurataan automaattisesti koko prosessin ajan aina maksun saapumiseen asti. Palvelumme vähentää rutiinityötä ja vapauttaa resursseja ydinliiketoimintaanne. Saapuvat maksut käsitellään automaattisesti, ja hoidamme myös mahdolliset ylisuoritusten palautukset ja selvitykset epäselvistä maksuista.

Keskeiset hyödyt:
Maksimaalinen arvo ja tehokkuus Myyntireskontra yhdistää laskutus- ja maksuprosessit saumattomaksi kokonaisuudeksi, joka hyödyntää laskun elinkaaripalvelun koko potentiaalin.
Täysi näkyvyys ja hallinta Kun laskut ja maksut hoidetaan yhdellä alustalla, kaikki vaiheet ovat helposti seurattavissa ilman viiveitä.
Sujuvampi työnkulku Yhden alustan ratkaisu poistaa turhat monimutkaisuudet, tehostaa toimintaa ja vähentää järjestelmän pullonkauloja – lopputuloksena on vakaampi ja tehokkaampi prosessi.
Huipputason automaatio Pitkälle automatisoitu maksujen käsittely vähentää manuaalista työtä, virheitä ja viivästyksiä, varmistaen samalla tarkkuuden ja ajantasaisuuden.
Säästöjä kustannuksissa ja resursseissa Moderni laskutusalusta, kehittynyt automaatio, selkeät ohjelmisto- ja integraatioratkaisut sekä ulkoistamisvaihtoehdot tuovat merkittäviä säästöjä.

Automaattiset muistutukset

Muistuta asiakkaitasi, kun maksut viivästyvät.

Ropon muistutuspalvelu on tehokas ja vaivaton tapa parantaa saatavien hallintaa. Kun eräpäivä lähestyy, muistutukset lähetetään automaattisesti samaan kanavaan kuin alkuperäinen lasku. Muistutukset voidaan räätälöidä asiakassegmentin mukaan, ja prosessi voi sisältää myös esimerkiksi SMS-muistutuksia.

Ystävällinen muistutus on tehokas keino vaikuttaa asiakkaan maksukäyttäytymiseen ja vähentää maksuviiveitä. Automaattinen prosessi vähentää manuaalista työtä, nopeuttaa kassavirtaa ja varmistaa samalla, että kaikki lakisääteiset vaatimukset täyttyvät.


Keskeiset hyödyt:
Räätälöidyt muistutusprosessit Asiakassegmenteittäin määritellyt muistutuskäytännöt auttavat hallitsemaan asiakassuhteita tehokkaasti ja pienentämään luottoriskiä.
Automaattinen muistutusten lähetys Systemaattinen muistutusprosessi on tehokas tapa vähentää maksuviiveitä ja luottotappioita. Automaatio tehostaa toimintaa ja varmistaa, että muistutukset lähtevät ajallaan.
Useita toimitustapoja ja lisäominaisuuksia Digitaaliset muistutukset ja tekstiviestit tukevat muistutusprosessia, parantaen asiakaskokemusta ja tavoitettavuutta.
Räätälöity ulkoasu Hyvin suunniteltu muistutus viestii henkilökohtaisuutta ja ammattimaisuutta. Se tukee brändiänne ja parantaa asiakaskokemusta.

Monikanavainen asiakaspalvelu

Saumatonta maksuneuvontaa koko laskun elinkaaren ajan.

Ropon laskun elinkaaripalveluun sisältyy asiantunteva asiakaspalvelu maksamiseen liittyvissä asioissa. Autamme asiakkaitasi eräpäivien siirroissa, maksujärjestelyissä ja muissa maksamiseen liittyvissä kysymyksissä. Palvelukokonaisuudesta riippuen asiakaspalvelumme kattaa henkilökohtaisen neuvonnan laskutusvaiheesta muistutuksiin ja perintään.

Palvelemme asiakkaitasi sekä henkilökohtaisesti että verkossa MyRopo-palvelussa. MyRopossa asiakkaasi voivat tarkastella laskujaan, nähdä laskujen tilan ja hoitaa maksut 24/7. Modernit itsepalveluominaisuudet ja online-asiakaspalvelu tekevät asioinnista nopeaa ja vaivatonta, ja varmistavat erinomaisen asiakaskokemuksen.

Keskeiset hyödyt:

  • Kehittyneet itsepalveluominaisuudet: MyRopo varmistaa, että maksujen hoitaminen ja maksujärjestelyjen tekeminen on nopeaa ja vaivatonta.
  • Monikanavainen asiakaspalvelu: Palvelemme asiakkaitasi henkilökohtaisesti ja verkossa MyRopo-palvelussa. Asiakkaasi voivat ottaa yhteyttä MyRopon viestikeskuksen, chatin tai puhelimen kautta.
  • 24/7 online-tuki: Asiakaspalvelumme on tavoitettavissa arkipäivisin, mutta MyRopo tarjoaa asiakkaille 24/7 pääsyn itsepalveluun ja chatbot-tukeen.
  • Monikielinen palvelu: Varmistamme, että yhteydenotto on helppoa. Palvelemme asiakkaitasi englanniksi, suomeksi, ruotsiksi ja norjaksi.
  • Ammattitaitoinen palvelukanava: Olemme tunnettuja asiantuntevasta ja ystävällisestä asiakaspalvelustamme. Hoidamme asiakkaasi tarpeet kokonaisvaltaisesti, tarjoten apua maksuihin ennen ja jälkeen eräpäivän.

Reaaliaikainen raportointi

Paranna talouden hallintaa reaaliaikaisella datalla ja älykkäällä analytiikalla.

Ropon laskun elinkaaripalvelu tarjoaa täyden näkyvyyden koko laskutus- ja maksuprosessiin. Laskun etenemistä voi seurata reaaliajassa, ja raportointi antaa selkeän yleiskuvan taloudesta sekä yksityiskohtaista tietoa. Tämä helpottaa analysointia, tukee kassavirran ennustamista ja auttaa tekemään päätöksiä luotettavaan tietoon pohjautuen.

Ropo OneView on edistynyt BI-työkalu, joka analysoi laskutus- ja maksutiedot ja muuntaa ne selkeiksi mittareiksi ja visuaalisiksi raporteiksi. Sen avulla voit seurata laskutuskäytäntöjä, toimintojen tehokkuutta sekä keskeisiä palvelulukuja, kuten asiakaspalvelun laatua ja käsittelymääriä. Ropo OneView on suunniteltu erityisesti talousjohdon ja yritysjohdon tarpeisiin tukemaan kassavirran seurantaa, luottoriskien hallintaa ja talousraportointia.

Keskeiset hyödyt:
Kattava näkymä talouden seurantaan Täysi näkyvyys koko laskun elinkaaren ajan ja valmiit raportointityökalut parantavat talousraportointia, valvontaa ja päätöksentekoa.
Parantunut asiakasymmärrys Syvennä asiakasstrategioitasi maksukäyttäytymisen, trendien ja suorituskykyanalyysien avulla. Tämä tukee asiakasvalintaa, segmentointia sekä laskutuksen ja luotonhallinnan käytäntöjen optimointia.
Tehostettu luottoriskin hallinta Ymmärrä asiakkaitasi paremmin ja tunnista luottoriskien varhaiset merkit maksukäyttäytymisdatan ja edistyneen luottoriskianalyysin avulla.
Tekoälypohjaiset kassavirtaennusteet Edistyneen analytiikan ja asiakaskohtaisen maksuhistorian avulla maksujen eräpäivät voidaan ennustaa tarkemmin, mikä antaa selkeämmän kokonaiskuvan taloudesta.
Kehittynyt liiketoimintatiedon analysointi Ropo OneView tuo esiin hyödyllisiä tietoja, kuten toimialan vertailudataa, jotka auttavat tunnistamaan kehityskohteita ja optimoimaan laskutusprosesseja taloudellisen suorituskyvyn parantamiseksi.





Ota yhteyttä Ropo OneTeamiin

Vaihe 1 / 4

Miten voimme auttaa sinua?*