Jatka sisältöön

Asiakaspalvelussamme on ruuhkaa – suosittelemme asiointia Ropo Online -palvelussa

Ropon maksuneuvonnassa on valitettavasti ruuhkaa, joten puheluihin ja viesteihin vastaaminen vie tällä hetkellä tavallista kauemmin. Pitkittynyt koronavirustilanne on lisännyt taloudellista epävarmuutta ja maksuvaikeuksia, mikä näkyy kasvaneina yhteydenottomäärinä maksuneuvonnassamme. Pahoittelemme tilannetta ja kiitämme kärsivällisyydestäsi. 

Nopeimmin hoidat maksuasiat ja -järjestelyt Ropo Online -palvelussa. Jos olet lähettänyt asiastasi jo sähköpostia, voit silti siirtyä asioimaan Ropo Onlinessa ilman erillistä ilmoitusta. Toivomme, että et tiedustele sähköpostisi käsittelyviivettä puhelimitse – vastaamme sähköposteihin saapumisjärjestyksessä.


Hoituisiko asiasi itsepalveluna Ropo Onlinessa?

Vaikeassa tilanteessa henkilökohtaisen asiakaspalvelun ja maksuneuvonnan merkitys on suuri. Tästä syystä toivomme, että kaikki itsepalveluna onnistuvat rutiini-ilmoitukset ja maksujärjestelyt hoidettaisiin Ropo Online -verkkopalvelun kautta – näin voimme vapauttaa henkilökohtaisen asiakaspalvelun resursseja sinne, missä tarve on suurin.

Ropo Onlinessa voit hoitaa laskuun, maksumuistutukseen ja perintään liittyviä asioita. Voit maksaa, siirtää eräpäivää, jakaa perintälaskun useampaan erään ja tarkastaa alkuperäisen laskun tiedot. Voit myös ilmoittaa tilinumerosi liikamaksun palautusta varten tai valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan asiaa puolestasi. Palveluun kirjaudutaan henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla osoitteessa ropo-online.fi.


Tarkista, löytyisikö vastaus kysymykseesi Ropon UKK:sta

Olemme koostaneet avuksesi myös vastauksia yleisimmin kysyttyihin kysymyksiin. Katso löytyisikö vastaus kysymykseesi täältä: ropocapital.fi/ukk.


Henkilökohtainen maksuneuvonta

Henkilökohtaista maksuneuvontaa tarjoamme Ropo Onlinen chat-palvelun kautta sekä puhelimitse ja sähköpostitse. Varaudu kertomaan kirjeellä näkyvä asianumero – se nopeuttaa asiasi käsittelyä. Huomioithan, että käsittelemme sähköpostit saapumisjärjestyksessä, joten uuden viestin lähettäminen ei nopeuta asiasi käsittelyä.

  • Energialaskujen (vesi ja sähkö) maksumuistutusten ja perintäasioiden osalta palvelemme puhelimitse +358 9 231 504 33.
  • Muihin kuin energialaskuihin liittyvissä maksuasioissa palvelemme puhelimitse +358 9 856 080 45.

Oikean puhelinnumeron löydät aina laskun, maksumuistutuksen tai perintäkirjeen yhteystiedoista. Laskut ja maksuvalvontakirjeet löydät myös Ropo Onlinesta ropo-online.fi.

Asiakkuuteen, sopimuksiin, laskun sisältöön, laskutuskauteen tai vielä saapumattomaan laskuun liittyvissä asioissa, olethan yhteydessä omaan palveluntarjoajaasi.


Lisätietoja: ropocapital.fi/asiakaspalvelu