Toteutimme toukokuussa (H1/2025) NPS-kyselyn avainasiakkaillemme, ja saimme siitä jälleen arvokasta palautetta. Kyselyn NPS-tulos oli 79, mikä on selkeä parannus edelliseen mittaukseen (H2/2024), jolloin vastaava luku oli 67.
Kyselyn avoimien palautteiden mukaan Ropo koetaan asiantuntevaksi ja luotettavaksi kumppaniksi, joka kehittää palveluitaan jatkuvasti asiakkaidensa tarpeet huomioiden. Asiakkaat arvostavat myös ystävällistä, nopeaa ja ratkaisukeskeistä palvelua sekä sujuvaa yhteistyötä. Poimintoja avoimista palautteista voit lukea sivun lopusta.
– Asiakaskyselyt ovat keskeinen osa jatkuvaa kehitystyötämme. Ne auttavat meitä tunnistamaan vahvuudet ja kehityskohteet. Tavoitteenamme on kehittää ratkaisuja, jotka tukevat asiakkaidemme arkea ja tuovat mitattavaa hyötyä liiketoimintaan, Ropo Suomen maajohtaja Tero Rantaniitty kertoo.

Toukokuun NPS-kyselyssä selvitimme myös, mitkä laskutuksen mittarit ovat asiakkaillemme tärkeimpiä. Vastauksissa tärkeimmiksi nousivat sähköisyysaste (63 %), perinnän onnistuminen (48 %), myyntisaamisten kiertoaika (38 %) ja luottotappiot (32 %).
– Kannustamme asiakkaitamme seuraamaan laskutuksen ja maksamisen keskeisiä mittareita aktiivisesti. Tarjoamme käyttöön edistykselliset raportointi- ja analytiikkatyökalut, joilla dataa voi seurata helposti ja reaaliaikaisesti. Tehtävämme on tukea asiakkaita laskutusprosessien optimoinnissa – ja siinä täysi näkyvyys dataan on avainasemassa, Rantaniitty jatkaa.

Nettosuositteluindeksi eli NPS saadaan, kun suosittelijoiden (9–10) osuudesta vähennetään arvostelijoiden (0–6) osuus. Arvo vaihtelee -100:sta (kaikki arvostelijoita) 100:aan (kaikki suosittelijoita).
Poimintoja kyselyn avoimista palautteista:
- Luotettava palvelu ja asiat toimivat
- Kaikki sujuu todella hyvin ja Ropo on aina markkinoiden/tilanteen tasalla ja ratkaisee ongelmatilanteetkin nopeasti.
- Käyttöönottoprojektista jäi hyvä kokemus, ja tuotanto sujuu hyvin. Yhteydenpito on aktiivista ja säännöllistä.
- Hyvin sujuva yhteistyö, ammattimaiset ja ammattilaiset henkilöt hoitamassa asioita.
- Hyvä ratkaisukeskeinen lähestyminen asiakastarpeissa.
- Asiantunteva, osaava, asiakaskeskeinen, kehittyvä.
- Laadukas ja kehittyvä asiakaspalvelu. Asiakkaidemme palaute on erittäin positiivista.
- Kaikki toimii mukavasti ja ongelmitta. Sovitut asiat pidetään ja aikataulut pitää myöskin.
- Ropon kanssa työskentely on ollut helppoa ja vaivatonta
- Asiakkaan kuunteleminen, toiminnan kehittäminen ja ratkaisuehdotusten rakentava käsittely yhdessä, aktiivinen yhteydenpito.
- Palvelu toimii kuten kuuluu ja yhteyshenkilöt saa helposti kiinni. Ongelmatilanteisiin reagoidaan nopeasti ja ratkaisut ovat asiakaslähtöisiä.