Pörssisähkön hinnat nousivat tavanomaista korkeammaksi loppuvuodesta 2021 ja sähkölaskuihin liittyy parhaillaan paljon kysymyksiä. Huoli omasta sähkösopimuksesta ja sähkön hinnasta on kasvattanut yhteydenottoja sähköyhtiöiden palvelulinjoille ja näkyy myös meidän asiakaspalvelussamme. Huomioithan, että emme voi Ropolla auttaa sähkösopimukseen ja sähkön hintaan liittyvissä asioissa.
Otathan yhteyttä suoraan omaan sähköyhtiöösi, jos sinulla on kysyttävää:
- sähkölaskusi sisällöstä
- sähkösopimuksestasi
- sähkön hinnasta
- sähkön laskutuskaudesta
- saapumattomasta sähkölaskusta
Yhteystiedot löydät laskusta tai yhtiön nettisivuilta.
Olemme koostaneet tämän sivun loppuun avuksesi vastauksia yleisimmin kysyttyihin kysymyksiin.
Ropo Capitalin asiakaspalvelu auttaa laskun maksamiseen liittyvissä asioissa. Nopeimmin hoidat asiasi Ropo Online -palvelussa (www.ropo-online.fi), jossa voit tarkistaa laskusi tilanteen ja maksaa laskun, siirtää eräpäivää, tehdä perintälaskulle maksusuunnitelman ja keskustella asiakaspalvelumme kanssa chatissa. Voit myös ilmoittaa tilinumeron liikamaksun palautusta varten tai valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan asioita puolestasi.
Henkilökohtaista maksuneuvontaa saat Ropo Onlinen Chatin kautta arkisin klo 8–20 ja lauantaisin klo 10–15. Lisäksi virtuaalinen apuri Ropobotti auttaa maksamiseen, myöhästyneisiin maksuihin ja maksujärjestelyihin liittyvissä kysymyksissä 24/7.
Yleisimmin kysytyt kysymykset sähkölaskuista
Miksi sähkölaskuni on näin suuri?
Pörssisähkön hinnat nousivat tavanomaista korkeammaksi loppuvuodesta 2021. Talvikuukausina sähköä kuluu myös enemmän, mikä osaltaan kasvattaa sähkölaskua. Saat lisätietoja sähkön hinnasta, sähkösopimuksestasi ja laskusi sisällöstä oman sähköyhtiösi asiakaspalvelusta.
Millainen sähkösopimukseni on – pörssisähkösopimus vai jokin muu?
Sopimusasiat voit tarkistaa oman sähköyhtiösi asiakaspalvelusta. Ropon maksuneuvonta auttaa maksamiseen ja maksuaikaan liittyvissä asioissa.
Kysyttävää seuraavasta laskustani
Jos sinulla on kysyttävää seuraavaan laskuusi tai laskutuskauteen liittyen, otathan yhteyttä oman palveluntarjoajasi asiakaspalveluun.
Tarvitsen joustoa maksamiseen
Ropon asiakaspalvelu auttaa maksamiseen ja myöhästyneisiin maksuihin liittyvissä asioissa. Useimmissa tapauksissa on mahdollista sopia eräpäivän siirrosta tai maksusuunnitelmasta. Voit itse siirtää laskun eräpäivää tai tehdä maksusuunnitelman kätevästi Ropo Online -verkkopalvelussa, jonne kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla osoitteessa: www.ropo-online.fi.
Henkilökohtaista palvelua ja maksuneuvontaa saat Ropo Onlinen chatissa ja puhelimitse. Oikean puhelinnumeron löydät aina laskun, maksumuistutuksen tai perintäkirjeen yhteystiedoista.
Sain katkaisuvaroituksen
Jos hoidat maksun kuntoon katkaisuvaroituksen eräpäivään mennessä, asian käsittely päättyy. Jos laskun ja viivästyskulujen maksaminen on edelleen mahdotonta, ota välittömästi yhteyttä sopiaksesi maksujärjestelyistä.
Useissa tilanteissa voit itse siirtää laskun eräpäivää tai tehdä maksusuunnitelman kätevästi Ropo Online -verkkopalvelussa, jonne kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla osoitteessa: www.ropo-online.fi.
Henkilökohtaista palvelua ja maksuneuvontaa saat Ropo Onlinen chatissa ja puhelimitse. Oikean puhelinnumeron löydät aina laskun, maksumuistutuksen tai perintäkirjeen yhteystiedoista.