Pidämme huolen siitä, että Ropon laskutusteknologia pysyy aina kehityksen kärjessä. Päivitämme Ropo One™ -palvelualustaa ja MyRopo-asiakaspalveluportaalia säännöllisesti tuomalla niihin uusia ominaisuuksia ja toiminnallisuuksia helpottamaan asiakkaidemme arkea. Tässä koosteessa kerromme palvelukehityksestämme viimeisen puolen vuoden ajalta.
Brändiuudistus ja palvelualustojen päivitys
Toukokuussa 2024 uudistimme Ropon brändin, mikä toi mukanaan muutoksia myös palvelualustojemme nimiin ja ulkoasuihin – Ropo 24:stä tuli Ropo One™ ja Ropo Onlinesta MyRopo. Samalla MyRopo sai entistä käyttäjäystävällisemmän rakenteen sekä laskuarkiston, josta asiakkaat voivat hakea maksettuja laskuja viimeisen 24 kk ajalta. Helpotimme MyRopossa myös tilinumeron ilmoittamista. Esittelimme uudistuneen MyRopo-palvelun 29.5. järjestetyssä webinaarissa, jonka tallenteen voit katsoa tästä.
Data ja sen analysointi ovat vahvasti palvelumme ytimessä, ja kehitämme raportointityökalujamme jatkuvasti eteenpäin. Brändiuudistuksen yhteydessä lanseerasimme uuden Ropo OneView™ -analytiikkatyökalun, joka on suunniteltu erityisesti talous- ja liiketoimintajohdon tarpeisiin. Palvelussa on helppo tarkastella kassankiertoon vaikuttavia keskeisiä mittareita kuten esimerkiksi maksukäyttäytymistä, maksuehtoja, maksuviiveitä, laskutusrytmiä, sähköisyysastetta ja pääomien kotiutumista. Järjestimme Ropo OneView™ -palvelusta 11.6. webinaarin, jonka tallenteen voit katsoa tästä.
Sähköisten kanavien kehittäminen ja ALV-muutos
Kevään aikana laajensimme sähköisten maksumuistutusten kanavavalikoimaa e-laskumuistutuksella, joka on käytettävissä Danske Bankin, OP:n, S-Pankin ja Ålandsbankenin asiakkailla. Muita pankkeja lisätään e-laskumuistutuksen piiriin sitä mukaa, kun ne tukevat sähköistä muistuttamista. E-laskumuistutuksen lisäksi sähköisiä muistutuksia voi lähettää myös sähköpostilla, Kivra-muistutuksena tai B2B-verkkomuistutuksena. Perintäkirjeet lähetetään toistaiseksi postitse, mutta kehitämme parhaillaan mm. maksuvaatimusten sähköistämistä.
Viimeisen puolen vuoden aikana olemme valmistautuneet ALV-muutokseen ja päivittäneet Ropo One™ -järjestelmän vastaamaan uutta 25,5 prosentin ALV-kantaa, joka astui voimaan 1.9.2024.
Käytettävyyden parantaminen
Ensimmäisen vuosipuoliskon aikana sekä Ropo One™- että MyRopo-palvelujen käytettävyys oli täydet 100 %. Käytettävyyden parantaminen sekä palveluidemme tietoturvan ylläpitäminen ja kehittäminen ovat osa jatkuvaa kehitystyötämme.
Viimeisen kuuden kuukauden aikana olemme tehneet useita merkittäviä parannuksia Ropo One™ -palveluun. Olemme mm. parantaneet muistutus- ja perintäkulujen seurantaa, selkeyttäneet sähköpostilla lähetettävää ohisuoritusraporttia ja lisänneet taloushallinnon raportteihin uuden ”Loppuasiakkaan tiliote” -raportin. Lisäksi olemme kehittäneet uutta laskumarkkinointityökalua, jonka esittelemme asiakkaillemme syksyn aikana.
Ropo Oneen™ on tuotu myös ropolaisten työtä helpottavia ominaisuuksia, jotka nopeuttavat mm. epäselvien suoritusten käsittelyä sekä asiakaspalvelun puheluyhteenvetojen tekemistä.
Järjestämme Ropo One™ -palvelusta säännöllisesti käyttökoulutuksia, joiden tallenteet ovat nähtävillä Ropo Onen™ käyttöohjeissa. Seuraava koulutus järjestetään tämän syksyn aikana ja siinä tullaan käymään yleisesti läpi Ropo Onen™ perustoiminnallisuuksia ja -ominaisuuksia. Webinaarikutsu lähetetään asiakkaillemme sähköpostilla – seuraathan viestintäämme!