Jatka sisältöön

MyRopo-käyttökoulutus 29.5.2024

Tallenne ja esitysmateriaali

Kiitos mielenkiinnostasi 29.5.2024 järjestettyyn webinaariin, jossa tutustuimme uudistuneeseen MyRopo-palveluun.

Tältä sivulta löydät webinaarin videotallenteen ja esitysmateriaalin (pdf) sekä vastauksia webinaarissa esitettyihin kysymyksiin.

Toivomme, että annat meille webinaarista palautetta ja esität kysymyksiä, jos jokin asia jäi vielä askarruttamaan. Voit myös aina olla yhteydessä Ropon palveluneuvontaan – autamme sinua mielellämme.

Webinaarin videotallenne:

Q&A

Milloin eräpäivää on mahdollista siirtää?

Tähän vaikuttaa asiakkaan ja Ropon välinen palvelusopimus. Jos Ropon kanssa tehtyyn palvelusopimukseen sisältyy maksuneuvonta jo laskusta lähtien, eräpäivän siirto on mahdollinen loppuasiakkaalle MyRopon kautta koko laskun elinkaaren ajan. Mahdollisuuteen vaikuttavat myös laskulle mahdollisesti aikaisemmin tehdyt eräpäivän siirrot. Joissakin perinnän vaiheissa eräpäivän siirto ei ole mahdollista.

Tuleeko eräpäivän siirrosta tai maksusuunnitelmasta aina kuluja loppuasiakkaalle?

Ennen laskun erääntymistä tehtävistä maksujärjestelyistä ei veloiteta lisäkuluja.

Eräpäivän siirtäminen ja maksusuunnitelman avaaminen ovat maksullisia toimenpiteitä maksuvalvontaan edenneiden laskujen osalta. Tämä tarkoittaa sitä, että maksumuistutuksesta eteenpäin kyseiset toimenpiteet ovat loppuasiakkaalle maksullisia.

Keskeiset muistutus- ja perintätoimenpiteisiin liittyvät kulut ja palvelumaksut voi tarkistaa Ropon palveluhinnastosta.

Kuinka monta päivää asiakas voi siirtää eräpäivää?

Maksuvalvontaan edenneiden laskujen osalta eräpäivää on mahdollista siirtää 14 päivää.

Jos laskuttajalla on ostopalveluna maksuneuvonta jo heti laskun lähettämisestä alkaen, laskun eräpäivää voi siirtää sopimuksesta riippuen 2-4 viikkoa. Muussa tapauksessa eräpäivän siirron voi mahdollistaa laskuille erikseen Ropo Onen muistutus- ja perintäasetuksista.

Voiko tilinumeron ilmoittaa liikamaksun palautusta varten ilman kirjettä?

Tilinumeron ilmoittaminen vaatii MyRopo-tunnuksen sekä asianumeron, jotka löytyvät lähettämästämme liikamaksukirjeestä. Ilman näitä tietoja tilinumeroa ei ole mahdollista ilmoittaa MyRopon kautta.

Onko valtuutus aina laskukohtainen vai voiko valtuutuksen antaa koskemaan kaikkia laskuja?

MyRopo-palvelun kautta annettu valtuutus on laskukohtainen. Laajempia valtakirjoja, edunvalvontatodistuksia ja valtuutuksia on mahdollista toimittaa meille MyRopon chatin kautta.

Huomioithan, että webinaariaineistoissa esitetyt asiat ovat tämänhetkisiä tietoja ja ne voivat mahdollisesti myöhemmin muuttua – varmistathan ajantasaisen tiedon aina Ropon palveluneuvonnasta.