Kiitos mielenkiinnostasi Ropon webinaariin
MyRopo-käyttökoulutus 29.5.2024
Tallenne ja esitysmateriaali
Kiitos mielenkiinnostasi 29.5.2024 järjestettyyn webinaariin, jossa tutustuimme uudistuneeseen MyRopo-palveluun.
Tältä sivulta löydät webinaarin videotallenteen ja esitysmateriaalin (pdf) sekä vastauksia webinaarissa esitettyihin kysymyksiin.
Toivomme, että annat meille webinaarista palautetta ja esität kysymyksiä, jos jokin asia jäi vielä askarruttamaan. Voit myös aina olla yhteydessä Ropon palveluneuvontaan – autamme sinua mielellämme.
Webinaarin videotallenne:
Q&A
Tähän vaikuttaa asiakkaan ja Ropon välinen palvelusopimus. Jos Ropon kanssa tehtyyn palvelusopimukseen sisältyy maksuneuvonta jo laskusta lähtien, eräpäivän siirto on mahdollinen loppuasiakkaalle MyRopon kautta koko laskun elinkaaren ajan. Mahdollisuuteen vaikuttavat myös laskulle mahdollisesti aikaisemmin tehdyt eräpäivän siirrot. Joissakin perinnän vaiheissa eräpäivän siirto ei ole mahdollista.
Ennen laskun erääntymistä tehtävistä maksujärjestelyistä ei veloiteta lisäkuluja.
Eräpäivän siirtäminen ja maksusuunnitelman avaaminen ovat maksullisia toimenpiteitä maksuvalvontaan edenneiden laskujen osalta. Tämä tarkoittaa sitä, että maksumuistutuksesta eteenpäin kyseiset toimenpiteet ovat loppuasiakkaalle maksullisia.
Keskeiset muistutus- ja perintätoimenpiteisiin liittyvät kulut ja palvelumaksut voi tarkistaa Ropon palveluhinnastosta.
Maksuvalvontaan edenneiden laskujen osalta eräpäivää on mahdollista siirtää 14 päivää.
Jos laskuttajalla on ostopalveluna maksuneuvonta jo heti laskun lähettämisestä alkaen, laskun eräpäivää voi siirtää sopimuksesta riippuen 2-4 viikkoa. Muussa tapauksessa eräpäivän siirron voi mahdollistaa laskuille erikseen Ropo Onen muistutus- ja perintäasetuksista.
Tilinumeron ilmoittaminen vaatii MyRopo-tunnuksen sekä asianumeron, jotka löytyvät lähettämästämme liikamaksukirjeestä. Ilman näitä tietoja tilinumeroa ei ole mahdollista ilmoittaa MyRopon kautta.
MyRopo-palvelun kautta annettu valtuutus on laskukohtainen. Laajempia valtakirjoja, edunvalvontatodistuksia ja valtuutuksia on mahdollista toimittaa meille MyRopon chatin kautta.
Huomioithan, että webinaariaineistoissa esitetyt asiat ovat tämänhetkisiä tietoja ja ne voivat mahdollisesti myöhemmin muuttua – varmistathan ajantasaisen tiedon aina Ropon palveluneuvonnasta.