Porvoon palvelukeskukselle etsitään uutta toimitilaa nopeutetulla aikataululla. Haussa on mm. puhelinasiakaspalvelun tarpeisiin soveltuva toimisto, jossa on tilaa ainakin kuudellekymmenelle työntekijälle. Optimitilanteessa uusi toimisto löytyy Porvoosta tai lähialueelta ja on riittävän suuri myös kasvun kannalta.
Ropo Capitalin Porvoon palvelukeskus muutti tammikuussa väliaikaisesti Porvoon Energian entiseen toimitilaan Mannerheiminkadulle. Taustalla oli aiemman toimitilan sisäilmaongelmat. Nyt seuraavaa muuttoa valmistellaan nopeutetulla aikataululla.
– Olemme etsineet uutta toimitilaa aktiivisesti siitä lähtien, kun Kuninkaanportin sisäilmaongelma ilmeni. Saimme Mannerheiminkadulta väliaikaisen tilan, mutta meidän palvelukeskukselle se ei ole optimaalinen ja olemme kohdanneet odottamattomia lisähaasteita liittyen sisäilmaan, kertoo Ropo Capitalin palvelujohtaja Sami Pyylampi.
– Meillä on Porvoossa lähes kuusikymmentä työntekijää ja aiemmin tila on toiminut reilusti pienemmän porukan toimistona. Koska Kuninkaanportin tilassa kohtasimme sisäilmaongelmia, olemme nyt asian kanssa äärimmäisen varovaisia. Työntekijöille on järjestelty kotitoimistotiloja, mutta onhan tämä vaikea tilanne ja täytyy saada ratkaistua todella nopeasti, Pyylampi toteaa.
Haussa tila hyvien liikenneyhteyksien varrella
Porvoon palvelukeskuksessa työskentelee asiakaspalveluhenkilöstön lisäksi sopimusasiakkaiden kanssa tiiviisti toimiva asiakastuki sekä osa Ropon palvelupäälliköistä. Toinen palvelukeskus sijaitsee yhtiön päätoimipisteen yhteydessä Kuopiossa. Porvoossa Ropo on toiminut vuodesta 2010 ja suurin osa asiakaspalvelijoista työskentelee edelleen Porvoossa.
Pysyvää toimitilaa etsitään nyt Porvoosta tai lähialueelta. Hyvät liikenneyhteydet ovat edellytyksenä ja tilava parkkialue lisäarvo. Palvelukeskus tulee kasvamaan Ropon kasvun mukana, joten tilaa pitäisi löytyä myös suuremmalle henkilöstömäärälle.
– Olemme olleet tyytyväisiä Porvoossa eikä meillä ole tarvetta muuttaa täältä pois. Meillä on täällä mahtava porukka ja osaajia on löytynyt. Ensi viikolla käymme katsomassa muutamaa tilaa – toivotaan, että niistä joku olisi meille sopiva. Tilanne on akuutti, Pyylampi painottaa.
Ropo Capital on kasvanut vahvasti ja kasvu on näkynyt myös henkilöstömäärässä. Suurin osa rekrytoinneista kohdistuu nimenomaan asiakaspalveluun – uusien asiakkaiden myötä tarvitaan lisää asiakaspalvelijoita. Porvoossa on käytännössä jatkuva haku käynnissä.
– Olemme panostaneet asiakaspalvelun järjestelmiin, jotta työ voidaan tehdä tehokkaasti eikä esimerkiksi automatisoitavissa oleviin rutiineihin kulu niin paljon aikaa. Se on tärkeää, koska se näkyy asiakkaalle laatuna ja omalle henkilöstölle työmukavuutena, kun työkalut ovat kunnossa, Pyylampi kuvaa.
– Lisää työntekijöitä tullaan kuitenkin edelleen tarvitsemaan. Jos Porvoosta ei löydy tiloja kasvun kannalta tai riittävästi työnhakijoita, painotamme rekrytointeja Kuopioon tai perustamme uuden keskuksen. Työtä riittää, työpaikat ovat vakaat ja työviihtyvyyteen panostetaan. Nyt vaan pitää saada tämä toimitila-asia kuntoon, Pyylampi korostaa.