Ropon käyttöönottoprojektien asiakastyytyväisyys jatkaa vahvaa kasvuaan. H1/2025-kyselyssä NPS-luku nousi Suomessa edellisestä mittauksesta (H2/2024: 82) ja on nyt 92, mikä kertoo sujuvasta yhteistyöstä ja onnistuneista projekteista asiakkaidemme kanssa.
Kyselyn avoimissa palautteissa korostui tyytyväisyys erityisesti seuraaviin osa-alueisiin:
- Selkeä projektisuunnitelma ja vastuut, jotka tukivat aikataulussa pysymistä
- Ammattimainen projektinhallinta ja aktiivinen viestintä
- Ratkaisukeskeisyys ja nopea reagointi ongelmatilanteissa
- Asiantunteva ja helposti tavoitettava tiimi
- Yhteistyön joustavuus ja avoimuus
NPS-mittaus toteutetaan läpi vuoden, ja se on suunnattu asiakkaille, jotka ovat hiljattain päättäneet käyttöönottoprojektin Ropon kanssa. Kyselyssä pyydetään arvioimaan, kuinka todennäköisesti vastaaja suosittelisi Ropoa käyttöönoton perusteella ystävälleen tai kollegalleen. Palautetta kerätään myös mm. projektin aikataulullisesta onnistumisesta, yhteistyön sujuvuudesta sekä tuotantokäytön aloituksen toteutumisesta. H1/2025 kyselyn vastausprosentti oli 48 %.
Käyttöönottoprojektien tavoitteena on varmistaa asiakkaille sujuva ja laadukas aloitus palveluiden käyttöön. Ropon projektitiimin vetäjä Juuso Oinonen kertoo, että hyvä projekti rakentuu selkeistä tavoitteista, tarkasta aikataulusta ja avoimesta viestinnästä.
– Kuuntelemme asiakasta ja hyödynnämme ketteriä menetelmiä sekä parhaita käytäntöjä, joilla Ropo One™ integroituu asiakkaan käyttöön sujuvasti.

Asiakkaiden sanomaa
“Projektissa oli selkeä suunnitelma ja vastuut, mikä edesauttoi aikataulussa pysymistä.”
“Ropon projektinhallinta oli ammattimaista ja keskeistä koko projektin onnistumiselle.”
“Projektin aikataulu oli poikkeuksellisen tiukka, mutta siinä pysyttiin. Ropon reagointi ja toiminta oli tehokasta.”
“Yhteistyö toimi todella hyvin. Henkilöt olivat asiantuntevia ja asioihin pyrittiin löytämään aina vastaus.”
“Viikkopalaverit Ropo-tiimin kanssa olivat onnistuneita. Tiimi oli hyvin tavoitettavissa ja vastasi kysymyksiin nopeasti.”
“Ongelmien sattuessa reagoitiin todella hyvin ja saatiin asiat korjattua yhteistyössä Ropon kanssa.”
“Aktiivista ja asiakaslähtöistä yhteydenpitoa – yhteistyö oli rentoa ja eteenpäin katsovaa.”
“Palvelutuotannon muutokset käytiin tarkasti läpi ja kuvattiin selkeästi dokumentteihin.”
“Projektin johto oli erittäin toimeentarttuva ja tehokas.”
“Ropon aktiivinen asiakasyhteistyö, ratkaisukeskeisyys ja erittäin ammattimainen projektivastuu olivat merkityksellisiä koko projektin onnistumiselle.”
Lähde: Ropo, H1/2025 Project Implementation Satisfaction Survey (Suomi).
Laskutusratkaisumme perusta on omaan teknologiaan pohjautuva Ropo One™ -alusta, joka yhdistää kaikki laskutukseen liittyvät prosessit saumattomasti yhteen.
Lue lisää meistä ja palveluistamme.