Yhä useampi asiakas haluaa asioida itsenäisesti verkossa itselleen parhaiten sopivana ajankohtana. Tämä näkyy myös Ropon asiakaspalvelussa, jossa Ropo Online -verkkopalvelun kautta hoidettujen maksuasioiden määrä on kasvanut viimeisen vuoden aikana 162 %.
Ropo Onlinessa voi hoitaa laskuun, maksumuistutukseen ja perintään liittyviä asioita ajasta ja paikasta riippumatta. Palvelussa voi maksaa, siirtää eräpäivää, jakaa perintälaskun useampaan erään ja tarkastaa alkuperäisen laskun tiedot. Palvelussa voi myös ilmoittaa tilinumeron liikamaksun palautusta varten tai valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan asiaa omasta puolesta.
Suurin osa Ropo Onlinessa tehdyistä toimenpiteistä koskee maksamista tai eräpäivän siirtoa. Myös Onlinen chatia käytetään aktiivisesti ja henkilökohtaista neuvontaa saa arkisin klo 8–20 ja lauantaisin klo 10–15. Lisäksi virtuaalinen apuri Ropobotti auttaa maksamiseen, myöhästyneisiin maksuihin ja maksujärjestelyihin liittyvissä kysymyksissä 24/7.
Monikanavaisen asiakaspalvelun kehittäminen on ollut viimeisen vuoden aikana yksi Ropon painopistealueista ja Ropo Onlinen kehittäminen yksi keskeinen osa sitä. Palvelua on kehitetty asiakkaiden toiveiden mukaisesti ja palautteen perusteella Online koetaan selkeäksi, nopeaksi ja helppokäyttöiseksi. Käyttäjien antama tähtiarvio on tällä hetkellä 3/5.
Onlineen kirjaudutaan henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla osoitteessa: ropo-online.fi. Yrityksen, yhdistyksen tai muun yhteisön oikeudet tarkistetaan Suomi.fi-valtuuksien avulla. Palvelussa voi etsiä avoimia laskuja hakutoiminnolla, jossa hakukriteereinä voi käyttää joko laskulta löytyvää Ropo Online -tunnusta tai laskun tietoja.
Ropo Onlinen käytöstä on tehty ohjevideoita, joihin voi tutustua alla olevista linkeistä: