Ropon kehityksen painopistealueena on tänä vuonna ollut etenkin monikanavaisen asiakaspalvelun kehittäminen ja asiakaskokemuksen parantaminen. Osana tätä kehitystyötä laajennamme Ropo Onlinen 29.11.2021 alkaen palvelemaan paremmin myös yritysasiakkaita.
Käyttöön otettavan valtuutustoiminnon avulla palvelussa voi jatkossa hoitaa henkilökohtaisten maksuasioiden lisäksi myös yritysten, yhdistysten ja muiden yhteisöjen maksuasioita.
Ropo Online -palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Yritysasiakkaan oikeudet ja valtuudet tarkastetaan jatkossa tunnistautumisen yhteydessä Ropo Onlineen integroitavan suomi.fi-valtuutustoiminnallisuuden kautta. Valtuutus on sähköinen valtakirja, jonka tiedot tallennetaan valtuusrekisteriin.
Jatkossa Ropo Onlinen kirjautumisen yhteydessä valitaan, kirjautuuko palvelun käyttäjä henkilöasiakkaana vai yritysasiakkaana. Kirjautumisen jälkeen palvelussa voi etsiä avoimia laskuja hakutoiminnolla, jossa hakukriteereinä voi käyttää joko laskulta löytyvää Ropo Online -tunnusta tai laskun tietoja. Avoimet laskut listautuvat automaattisesti hakusivulle, jos laskulta löytyy vahvan tunnistautumisen tehneen käyttäjän henkilötunnus tai käyttäjälle valtuutetun yrityksen y-tunnus.
Ropo Online palvelee 24/7
Ropo Onlinessa voi hoitaa laskuun, maksumuistutukseen ja perintään liittyviä asioita, kuten maksaa laskun, siirtää eräpäivää, jakaa perintälaskun useampaan erään tai tarkastaa alkuperäisen laskun tiedot. Palvelussa voi myös ilmoittaa tilinumeron liikamaksun palautusta varten tai valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan asiaa omasta puolesta.
Ropo Onlinessa saa myös henkilökohtaista maksuneuvontaa chatin kautta. Asiakasneuvojamme ovat tavoitettavissa Ropo Onlinen chatissa ma-pe klo 8-20 ja la klo 10-15. Käytössämme on myös virtuaalinen apuri Ropobotti, joka palvelee chatissa ympäri vuorokauden.
Katso ohjevideo yritysten kirjautumisesta Ropo Onlineen: