Jatka sisältöön

Clear Channel siirtyy Ropo Capitalin laskun elinkaarimalliin

Ulkomainonnan ratkaisuja tarjoava Clear Channel Suomi uudistaa laskutuksensa ja ottaa käyttöön Ropo Capitalin digitalisoidun laskun elinkaaripalvelun. Tavoitteena on yhtenäistää laskutuksen kokonaisuus ja luoda säästöä.

Ropo Capital vastaa Clear Channel Suomen laskutuksesta kesäkuun 2017 alusta alkaen. Yhtiölle toteutettuun ratkaisuun sisältyy laskujen lähetys, reskontranhoito, maksuvalvonta sekä tarvittaessa muistutus- ja perintäpalvelu. Lisäksi Ropo Capital vastaa saatavien hallintaan liittyvästä asiakaspalvelusta.

– Meillä ei ollut pakottavaa tarvetta vaihtaa palveluntarjoajaa, mutta Ropo Capitalin one shop -periaatteella rakennettu liiketoimintamalli kiinnosti. Ropon meille toteuttama kokonaisvaltainen laskun elinkaariratkaisu on erittäin hyvä. Yksi yhtenäinen ja helposti seurattava prosessi, yksi palveluntarjoaja ja hyvä hinta, kertoo Clear Channelin CFO Sakari Sormaala.

– Ropo otti haastavan B-to-B-laskutuksen kentän loistavasti haltuun. Saamme merkittäviä säästöjä heti ensimmäiseltä vuodelta. Ratkaisu säästää meidän kuluja ja parantaa mm. raportointia, Sormaala toteaa.

Clear Channel Suomi on osa maailman suurimpiin ulkomainosyhtiöihin kuuluvaa Clear Channel Internationalia. Clear Channelin laskutusuudistus toteutettiin ilman mittavia järjestelmäuudistuksia ja globaalin emoyhtiön vaatimukset huomioiden.

– Clear Channel International -konsernin tytäryhtiönä meidän toimintaamme vaikuttavat myös kansainväliset vaatimukset. Ropo Capital on ottanut kaiken hyvin huomioon. Samoin kuin meillä, Ropossa nojataan digitalisuuteen ja teknologinen edelläkävijyys korkeaa palvelulaatua unohtamatta on tärkeää, Sormaala kuvailee.

Ropo Capitalin yrityslaskutuksen ratkaisut on kehitetty minimoimaan manuaaliset työvaiheet ja tehostamaan kassankiertoa. Ropo Capitalin asiakkuusjohtaja Ville Räsänen näkee, että B-to-B-sektorilla prosessin toimivuus ja palvelun laatu korostuvat.

– B-to-B-laskutuksessa on omat erityisvaatimuksensa, ja kokonaisuuden hoitaminen tehokkaasti ja asiakassuhdetta kunnioittaen on tärkeää. Clear Channel on hyvä esimerkki siitä, miten laskutuskin nähdään osana asiakkuudenhallintaa. On todella hienoa, että pääsemme kumppanina seuraamaan Clear Channelin kasvua, Räsänen kommentoi.


Lue lisää Clear Channelille toteutetusta palveluratkaisusta:

ropocapital.fi/fi/asiakasratkaisu/clearchannel/

Lisätietoja:
Sakari Sormaala, CFO, Clear Channel Suomi, puh. 0207 312 002, sakari.sormaala@clearchannel.fi
Ville Räsänen, asiakkuusjohtaja, Ropo Capital, puh 044 535 9955, ville.rasanen@ropocapital.fi

Clear Channel Suomi on voimakkaasti kehittyvä ulkomainosyritys ja digitaalisen ulkomainonnan edelläkävijä. Clear Channel tuottaa mainostajille nykyaikaisia mediaratkaisuja kaupungeissa, ostoskeskuksissa ja maanteillä. Clear Channel Suomi on osa kansainvälistä Clear Channel Communications -konsernia, joka on yli 50 000 työntekijän suuryritys. Se on myös maailman suurin kodin ulkopuolisen median yhtiö. www.clearchannel.fi