Skip to content

Materiaalipankki

Maksuneuvonnan viestintämateriaali

Materiaalipankistamme löydät mm. maksuneuvontamme esittelyyn tarkoitettua materiaalia, jota voit hyödyntää esimerkiksi nettisivuillasi. Voit käyttää tekstivaihtoehtoja sellaisenaan tai yhdistellä niistä parhaiten tarpeeseesi sopivan kokonaisuuden pidemmällä tai lyhyemmällä esittelytekstillä.

Myös webinaariemme tallenteet ja esitysmateriaalit löytyvät nyt kootusti materiaalipankista sivun yläosassa olevan Webinaaritallenteet-välilehden kautta.

Ropo Capital on nyt Ropo

Ropo Capital on nyt virallisesti Ropo. Julkistimme 27.5.2024 brändiuudistuksemme, jossa päivitimme nimemme ja palveluidemme nimet. Uudistuksen myötä sähköpostiosoitteemme ja verkkosivumme osoitteet vaihtuvat.

Huomioithan nimi- ja osoitemuutoksiin liittyvät mahdolliset päivitystarpeet omissa materiaaleissanne.

Yrityksen nimi ja yhteystiedot:
• Ropo Capital Oy on nyt lyhyesti Ropo (virallinen nimi Ropo Suomi Oy)
• Sähköpostiosoitteet ovat ropo.com-päätteisiä (etunimi.sukunimi@ropo.com)
• Suomenkielisten verkkosivujemme uusi osoite on: www.ropo.fi.

Palvelualustojen nimet ja osoitteet:
• Ropo 24 -palvelu on nyt Ropo One™ ja uusi kirjautumisosoite: https://fin.one.ropo.com
• Ropo Online -verkkopalvelu on nyt MyRopo ja uusi kirjautumisosoite on: www.myropo.fi

Vanhat sähköpostiosoitteet (ropocapital.fi) ja kirjautumisosoitteet (ropo24.fi ja ropo-online.fi) toimivat uusien rinnalla siirtymäajan varmistaen, ettei muutoksesta aiheudu tarpeetonta haittaa. Toivomme kuitenkin, että otat uudet osoitteet käyttöön mahdollisimman pian.

Maksuneuvonnan yhteystiedot / esittelytekstit (laskutus & muistutus- ja perintä)

Kopioi käyttöösi materiaaleihisi parhaiten sopiva infoteksti maksuneuvonnasta ja MyRopo-palvelusta:

Teksti 1:

Laskun maksamiseen ja myöhästyneisiin maksuihin liittyvissä asioissa sinua palvelee kumppanimme Ropo:
ropo.fi | myropo.fi

Teksti 2:

Maksuneuvonnassa kumppanimme on Ropo

Ropon maksuneuvonta auttaa maksamiseen ja myöhästyneisiin maksuihin liittyvissä asioissa. Nopeimmin hoidat asiasi kuntoon MyRopo-palvelussa, jossa voit hakea maksettuja laskuja, tarkistaa laskusi tilanteen, maksaa laskun, siirtää eräpäivää tai tehdä perintälaskulle maksusuunnitelman. Voit myös ilmoittaa tilinumerosi liikamaksun palautusta varten. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla.

Henkilökohtaista palvelua ja maksuneuvontaa saat MyRopon chatissa ja viestikeskuksessa sekä puhelimitse xxxxxxxxxx.

Teksti 3:

Maksuneuvonta aina apunasi

Ropon maksuneuvonta auttaa asiakkaitamme kaikissa maksamiseen ja myöhästyneisiin maksuihin liittyvissä asioissa. Nopeimmin hoidat asiasi verkossa: myropo.fi. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla. Henkilökohtaista palvelua ja maksuneuvontaa saat MyRopon chatissa ja viestikeskuksessa sekä puhelimitse xxxxxxxxxx.

Huom! Tarkistathan puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet ja päivität ne tarvittaessa yrityksesi sopimuksen mukaisesti. Maksuneuvonnan yleiset yhteystiedot löytyvät osoitteesta ropo.fi.

Maksuneuvonnan yhteystiedot / esittelytekstit (muistutus- ja perintä)

Kopioi käyttöösi materiaaleihisi parhaiten sopiva infoteksti maksuneuvonnasta ja MyRopo-palvelusta:

Teksti 1:

Maksu myöhässä – Mitä tehdä?

Myöhästyneisiin maksuihin ja maksujärjestelyihin liittyvissä asioissa sinua palvelee kumppanimme Ropo.

ropo.fi | myropo.fi

Teksti 2:

Maksujärjestelyt ja maksuneuvonta

Ropon asiakaspalvelu auttaa asiakkaitamme myöhästyneisiin maksuihin ja maksujärjestelyihin liittyvissä asioissa. Voit tehdä maksujärjestelyjä myös itsenäisesti verkossa: MyRopo-palvelussa voit mm. siirtää eräpäivää ja jakaa perintään edenneen laskun useampaan erään. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla.

Henkilökohtaista palvelua ja maksuneuvontaa saat MyRopon chatissa ja viestikeskuksessa sekä puhelimitse xxxxxxxxxx.

ropo.fi | myropo.fi

Teksti 3:

Maksuneuvonta aina apunasi

Ropon asiakaspalvelu auttaa asiakkaitamme myöhästyneisiin maksuihin ja maksujärjestelyihin liittyvissä asioissa.

Nopeimmin hoidat myöhästyneen maksun kuntoon MyRopo-palvelussa, jossa voit tarkistaa maksumuistutuksen ja maksuvalvontakirjeen tiedot sekä maksaa avoimen summan, siirtää eräpäivää tai tehdä perintään ehtineelle laskulle maksusuunnitelman. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla.

Henkilökohtaista palvelua ja maksuneuvontaa saat MyRopon chatissa ja viestikeskuksessa sekä puhelimitse xxxxxxxxxx. Oikeat yhteystiedot löydät aina maksumuistutuksen tai maksuvalvontakirjeen yhteystiedoista.

Teksti 4:

MAKSUJÄRJESTELYT JA MAKSUNEUVONTA

Ropon asiakaspalvelu auttaa asiakkaitamme myöhästyneisiin maksuihin ja maksujärjestelyihin liittyvissä asioissa.

Nopeimmin hoidat myöhästyneen maksun kuntoon MyRopo-palvelussa, jossa voit tarkistaa maksumuistutuksen ja maksuvalvontakirjeen tiedot sekä maksaa avoimen summan, siirtää eräpäivää tai tehdä perintään ehtineelle laskulle maksusuunnitelman. Voit myös ilmoittaa tilinumerosi liikamaksun palautusta varten ja valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan asioita puolestasi. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla.

Henkilökohtaista palvelua ja maksuneuvontaa saat MyRopon chatissa ja viestikeskuksessa sekä puhelimitse xxxxxxxxxx. Oikeat yhteystiedot löydät aina maksumuistutuksen tai maksuvalvontakirjeen yhteystiedoista.

Asioi verkossa: myropo.fi
Online-asiakaspalvelu: ChatBot 24/7 ja chat-asiakaspalvelijat ma-pe klo 8–18 (kuluttajat) ja klo 8–17 (yritykset).

Asioi puhelimitse: puh. xx xxxx xxxx

Kuluttajat:
Maksuneuvonta ma-pe klo 8–20 (laskuihin liittyvät asiat)
Maksuvalvonta: ma-pe klo 8–18 (muistutus- ja perintäkirjeisiin liittyvät asiat)

Yritykset:
Maksuneuvonta ja -valvonta: ma-pe klo 8–17

Huom! Tarkistathan puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet ja päivität ne tarvittaessa yrityksesi sopimuksen mukaisesti. Maksuneuvonnan yleiset yhteystiedot löytyvät: ropo.fi

MyRopo-bannerit

Voit hyödyntää bannereita esimerkiksi laskullasi tai verkkosivullasi. Linkitäthän bannerin osoitteeseen: https://www.myropo.fi.

Tiedotepohja | Mitä tehdä, jos maksu viivästyy tai tarvitset joustoa maksamiseen?

Ropon tiedotepohjaa voi käyttää sellaisenaan tai soveltuvin osin esimerkiksi nettisivuilla, asiakaslehdissä ja muissa julkaisuissa.

Mitä tehdä, jos maksu viivästyy tai tarvitset joustoa maksamiseen?

Tunnollisestikin maksuasiansa hoitava kuluttaja tai yritys voi joskus tarvita joustoa maksamiseen. Yllättävän menoerän tai haasteellisen taloustilanteen kanssa ei tarvitse jäädä yksin – usein maksamiseen voidaan sopia joustoa siirtämällä eräpäivää tai jakamalla lasku useampaan erään. Maksuneuvonnassa ja maksujärjestelyissä asiakkaitamme auttaa kumppanimme Ropo.

Ropon asiakaspalvelu auttaa ammattitaidolla maksuaikaan ja myöhästyneisiin maksuihin liittyvissä asioissa, kuten eräpäivän siirroissa, maksujärjestelyiden tekemisessä ja kokonaisvelkatilanteen selvittämisessä. Toistuvien laskujen osalta on erityisen tärkeää löytää kestävä ratkaisu, jolla asiakkaan maksutilannetta saadaan tasapainotettua.

– Tärkeintä on aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Mitä aikaisemmassa vaiheessa maksujärjestelyjä päästään tekemään, sen parempi. Rästimaksujen kasautuessa vaihtoehtojen määrä vähenee, mutta milloinkaan ei ole liian myöhäistä ottaa yhteyttä. Meidän tehtävämme on auttaa ja kertoa vaihtoehdoista, kertoo Ropon asiakaspalvelujohtaja Jenny Heinänen.

Ropo vastaa asiakkaidemme palvelemisesta yhteisesti sovittujen reunaehtojen mukaisesti. Maksujärjestelyiden suunnittelussa otetaan huomioon asiakkaan maksukyky ja taloustilanne kokonaisuutena velkoineen ja erääntyvine laskuineen. Asiakkaalle pyritään aina löytämään tilanteeseen parhaiten sopiva ratkaisu, joka ei lisää ylivelkaantumisen riskiä, mutta mahdollistaa laskujen maksamisen.

Jos et voi maksaa laskua kokonaisuudessaan tai maksusi on jo viivästynyt, otathan viipymättä yhteyttä Ropon asiakaspalveluun. Yhteystiedot löydät aina laskusta, maksumuistutuksesta tai perintäkirjeestä.

****

Ropon asiakaspalvelun aukioloajat:

Kuluttajat:

Maksuneuvonta: ma-pe klo 8–20
Laskuihin liittyvät asiat

Maksuvalvonta: ma-pe klo 8–18
Muistutus- ja perintäkirjeisiin liittyvät asiat

****

Yritykset:

Maksuneuvonta ja -valvonta: ma-pe klo 8–17

****

MyRopo-itsepalvelukanava 24/7: myropo.fi
Online-asiakaspalvelu: ChatBot 24/7 ja chat-asiakaspalvelijat ma-pe klo 8–18 (kuluttajat) ja klo 8–17 (yritykset).



3 vinkkiä maksuasioiden järjestelyyn:

Ennen laskun erääntymistä tehtävistä maksujärjestelyistä ei veloiteta lisäkuluja. Kannattaa hakea joustoa heti, kun oma taloustilanne sitä vaatii. Huomioi kuitenkin maksukykysi kokonaisuutena: auttaako eräpäivän siirto tai pystytkö maksamaan eriin jaetun laskun lisäksi myös muut tulossa olevat laskut?

Voit hoitaa maksuasioita myös itsepalveluna verkossa; MyRopo-verkkopalvelu on hyvä ratkaisu erityisesti, kun tiedät, että eräpäivän siirto tai laskun pariin osaan jakaminen riittää taloutesi tasapainottamiseen. Laajempien maksusuunnitelmien osalta saat apua myös MyRopon chatissa.

Älä jää yksin – ensimmäinen askel on ottaa yhteyttä laskulta löytyvin tiedoin. Ropon asiakasneuvojat auttavat tilanteeseesi parhaiten sopivan ratkaisun löytämisessä maksukykysi ja kokonaisvelkatilanteesi huomioiden. Aina lisäjoustoa ei voida antaa, koska se kasvattaa ylivelkaantumisen riskiä. Tällaisessakaan tilanteessa et jää yksin, vaan voit kääntyä esimerkiksi valtion maksuttoman talous- ja velkaneuvonnan puoleen.

Kivra-mainosbannerit laskuille ja verkkosivuille

Voit hyödyntää bannereita esimerkiksi laskullasi tai verkkosivullasi. Linkitäthän bannerin osoitteeseen https://kivra.fi.

Jos haluatte käyttää Kivra-banneria laskuillanne, otathan yhteyttä Ropon palveluneuvontaan.

Sähköisten maksumuistutusten käyttöönotto

Ropon tiedotepohjaa voi käyttää sellaisenaan tai soveltuvin osin esimerkiksi nettisivuilla, asiakaslehdissä ja muissa julkaisuissa. Tarkistathan, mitkä sähköisen muistutuksen jakelukanavat Ropon palvelukokonaisuuteenne kuuluvat ja päivität tekstiä kanavien osalta tarvittaessa sen mukaan.

Sähköiset muistutukset laskujen maksamisessa – helposti, nopeasti ja ympäristöystävällisesti

Olemme ottaneet käyttöön sähköiset maksumuistutukset, jotka tarjoavat asiakkaillemme useita etuja. Jos laskusi maksu unohtuu, saat siitä kätevästi ilmoituksen samassa kanavassa, jossa olet saanut alkuperäisen laskunkin. Sähköiset muistutukset ovat käytössä e-laskuissa, verkkolaskuissa, sähköpostilaskuissa ja Kivra-laskuissa.

Sähköinen muistutus on kätevä tapa varmistaa, ettei maksamaton lasku jää huomaamatta. Muistutus toimitetaan perille paperista kirjettä nopeammin, antaen mahdollisuuden reagoida maksamattomaan laskuun välittömästi. Sähköinen muistutus on myös ympäristöystävällinen vaihtoehto ja auttaa vähentämään virheitä, kun tietoja ei tarvitse syöttää käsin.

Toivomme, että sähköinen muistuttaminen tekee maksamisestasi entistäkin sujuvampaa ja helpompaa. Jos sinulla on kysyttävää myöhästyneisiin maksuihin tai maksujärjestelyihin liittyen, otathan yhteyttä Ropon asiakaspalveluun.

Ropon asiakaspalvelun aukioloajat 3.6.2024 alkaen

Ma 3.6.2024 alkaen asiakaspalvelumme palvelee seuraavasti:

****

Kuluttajat:

Maksuneuvonta: ma-pe klo 8–20
Laskuihin liittyvät asiat

Maksuvalvonta: ma-pe klo 8–18
Muistutus- ja perintäkirjeisiin liittyvät asiat

****

Yritykset:

Maksuneuvonta ja -valvonta: ma-pe klo 8–17

****

MyRopo-itsepalvelukanava 24/7: myropo.fi
Online-asiakaspalvelu: ChatBot 24/7 ja chat-asiakaspalvelijat ma-pe klo 8–18 (kuluttajat) ja klo 8–17 (yritykset).

MyRopo-viestikeskus


MyRopo-viestikeskus: maksamiseen liittyvät viestit ja palvelut yhdessä paikassa

Olemme ottaneet käyttöön uuden ja parannetun tavan auttaa asiakkaitamme maksamiseen liittyvissä kysymyksissä. MyRopon viestikeskuksen avulla voit helposti lähettää ja vastaanottaa verkkoviestejä sekä asiakirjoja suojatusti Ropon loppuasiakaspalvelun kanssa. Uudistuksen myötä löydät maksamiseen liittyvät viestit ja palvelut jatkossa kätevästi yhdestä paikasta.

Verkkoviestit lähetetään ja luetaan suojatusti MyRopossa (myropo.fi), jonne kirjaudutaan omilla verkkopankkitunnuksilla. Tunnistautuminen parantaa tietoturvaa ja nopeuttaa viestin käsittelyä, sillä tarvittavat tiedot siirtyvät automaattisesti asiakaspalvelumme käytettäväksi.

Viestikeskuksessa voit hoitaa sekä henkilökohtaisia että yrityksen maksuasioita. Viestikeskus löytyy MyRopon vasemmassa laidassa olevasta valikosta, josta voit lukea saapuneet viestit ja vastata niihin helposti. Ilmoitamme sinulle uudesta viestistä tekstiviestillä tai sähköpostilla. Kaikki viestit arkistoituvat MyRopoon, jolloin voit palata niihin myöhemmin.

Uuden viestiketjun aloittaminen onnistuu kätevästi laskunäkymästä löytyvällä lomakkeella. Lomake helpottaa viestin lähettämistä ja nopeuttaa sen käsittelyä: viesti luokitellaan aiheen mukaan ja ohjataan suoraan oikealle asiakaspalvelutiimille. Jos laskua ei näy MyRopossa, voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme chatin tai puhelimen kautta.

1.3.2025 alkaen kuluttaja-asiakkaat voivat lähettää viestejä ainoastaan MyRopo-viestikeskuksen kautta. Yritysasiakkaat voivat edelleen käyttää sähköpostia ja hyödyntää myös MyRopon viestikeskusta tai kotisivujemme verkkolomaketta. Puhelin- ja chat-asiakaspalvelumme pysyvät ennallaan ja palvelevat asiakkaitamme kuten ennenkin.

Näin käytät MyRopon viestikeskusta:
– Kirjaudu MyRopoon verkkopankkitunnuksillasi osoitteessa: myropo.fi
– Lue saapuneet viestit ja vastaa niihin viestikeskuksessa, joka löytyy vasemman laidan valikosta.
– Saat ilmoituksen uudesta viestistä tekstiviestillä tai sähköpostilla.
– Jos haluat aloittaa uuden viestiketjun, voit tehdä sen suoraan laskunäkymästä löytyvällä lomakkeella. Jos lasku ei ole näkyvissä, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme MyRopon chatin tai puhelimen kautta.

****

MyRopo palvelee 24/7

MyRopossa hoidat helposti kaikki laskuihin, maksumuistutuksiin ja perintään liittyvät asiat itsellesi sopivana ajankohtana. Voit maksaa laskuja, tarkastella avoimia ja maksettuja laskuja sekä maksuvalvontakirjeitä, siirtää eräpäivää tai jakaa maksun osiin. Lisäksi voit ilmoittaa tilinumerosi liikamaksun palautusta varten tai valtuuttaa toisen hoitamaan asiat puolestasi.

Henkilötiedoillasi löytyvät avoimet laskut listautuvat aloitusnäkymään, josta voit helposti navigoida haluamasi laskun tietoihin. Voit myös hakea laskun tiedot laskun numerolla tai maksuvalvontakirjeen asianumerolla ja MyRopo-tunnuksella. Nämä tiedot löydät useimmiten laskun oikeasta yläkulmasta. Klikkaamalla laskun auki, näet mitä toimenpiteitä voit laskulle itse tehdä.

Palvelussa toimii myös Online-asiakaspalvelu, jonka tavoittaa asiakaspalvelumme aukioloaikoina. Muina aikoina apunasi on chatbot.

Kirjaudu | myropo.fi » 

Webinaaritallenteet

Ropo One™ -käyttökoulutus: Sähköinen laskuttaminen ja muistuttaminen

23. huhtikuuta 2025

Ropo Onen™ sähköiseen laskuttamiseen ja muistuttamiseen liittyvät toiminnot.

Katso tallenne

Teemawebinaari: Laskutuksen digitalisaatio ja asiakaskokemus

20. maaliskuuta 2025

Sähköisen laskutuksen edut talouden hallinnassa ja liiketoiminnan kehittämisessä.

Katso tallenne

Ropo OneView™ -esittely

25. helmikuuta 2025

Ropo OneView -analytiikkapalvelun ja sen viimeisimmän kehityksen esittely. Webinaarissa kerrotaan mm. luottoriskianalyysin laajenemisesta Alma Risk Rating -ennusteella.

Katso tallenne

Ropo One™ -käyttökoulutus: Ropo One™ -perusteet

29. tammikuuta 2025

Laskun luominen Ropo Onessa™ ja laskujen tilan seuranta, sähköisen laskutuksen virheet, yleiskatsaus taloushallinnon raportteihin ja asetusten hallinta.

Katso tallenne

Teemawebinaari: Asiakaskokemus ja digitalisaatio

4. joulukuuta 2024

Asiakaskokemuksen kehittäminen ja digitalisaation edistäminen Ropon loppuasiakaspalvelussa.

Katso tallenne

Ropo OneView™ Pro-esittely

23. lokakuuta 2024

Uuden Ropo OneView Pro-palvelun esittely.

Katso tallenne

Ropo OneView™ -esittely

11. kesäkuuta 2024

Uuden Ropo OneView -analytiikkapalvelun perustoiminnallisuudet ja hyödyt.

Katso tallenne

MyRopo-käyttökoulutus

29. toukokuuta 2024

Toukokuussa uudistuneen MyRopo-verkkopalvelun perustoiminnallisuudet ja uudet ominaisuudet, kuten laskuarkiston käyttö.

Katso tallenne

Ropo 24 -käyttökoulutus: Toimenpidekyselyiden käsittely

16. huhtikuuta 2024

Toimenpidekyselyiden käsittely: odottaa toimeksiantajan vastausta, virhe laskun toimituksessa, muistutuskyselyt, oikeudellisen perinnän kyselyt, protestointikyselyt, luottotappioton jälkiperintä ja puuttuvat tunnistetiedot.

Katso tallenne

Teemawebinaari: Katsaus kuluttajaperinnän käytäntöihin

2. marraskuuta 2023

Kuluttaja-asiamiehen päivitetty linjaus hyvästä perintätavasta sekä kuluttajaperinnän käytännöt ja keinovalikoima.

Katso tallenne

Ropo 24 -käyttökoulutus: Muistutus- ja perintätoimeksiantojen seuranta Ropo 24:ssä

7. syyskuuta 2023

Muistutus- ja perintätehtävien reaaliaikainen seuranta ja raportit.

Katso tallenne

Teemawebinaari: Laskutusdata osana liiketoiminnan kehittämistä

25. toukokuuta 2023

Laskutuksesta saatavan datan hyödyntäminen liiketoiminnan suunnittelussa ja kehittämisessä sekä asiakasymmärryksen kasvattamisessa.

Katso tallenne

Ropo 24 -käyttökoulutus: Tulostettavien laskujen välitys: Aineiston käsittely ja tarkastuspisteet

18. huhtikuuta 2023

Tulostettavien laskujen välityksen eri vaiheet aineiston sisäänluvusta jakeluun ja sen seurantaan.

Katso tallenne

Teemawebinaari: Luottoriskien minimointi & uudistunut luottotietolaki

28. maaliskuuta 2023

Uudistunut luottotietolaki ja katsaus luottoriskien hallintaan ja luottokelpoisuuden arviointiin sekä kestävän luotonantopolitiikan työkaluihin ja ratkaisuihin.

Katso tallenne

Teemawebinaari: Mitä tarkoittaa syrjimätön palvelu, automaatio ja tekoäly Ropolla?

31. tammikuuta 2023

Ropon laskun elinkaaripalvelu eknologian näkökulmasta keskittyen automaatioon ja tekoälyyn sekä vastuullisuuteen palvelutuotannossa.

Katso tallenne

Ropo 24- käyttökoulutus: Muistutus- ja perintätoimeksiantojen tekeminen

13. joulukuuta 2022

Muistutus- ja perintätoimeksiantojen manuaalinen syöttäminen Ropo 24:ssä.

Katso tallenne

Teemawebinaari: Kuluttajaperintä ja asiakaspalvelu

17. marraskuuta 2022

Kuluttajaperinnän käytännöt ja keinovalikoima sekä maksukäyttäytyminen ja vastuullisen asiakaspalvelun työkalut.

Katso tallenne

Ropo 24 -käyttökoulutus: Laskupohjan asetukset

11. lokakuuta 2022

Logon ja vakiotekstien lisääminen laskupohjaan, mainospaikkatoiminnot, liitteiden lisääminen ja sähköpostilaskujen asetukset.

Katso tallenne

Teemawebinaari: Vastuullisuus

20. syyskuuta 2022

Ropon vastuullisuustyö ja vastuullisuusstrategiamme pääteemat ja painopistealueet.

Katso tallenne

Ropon käyttökoulutus: Asiakaspostitukset

30. elokuuta 2022

Asiakaspostitusten eri vaiheet ja toimenpiteet, kuten materiaalit, aikataulutus sekä kirjedokumentin testaus.

Katso tallenne

Ropo 24 -käyttökoulutus: BI-palvelu

17. toukokuuta 2022

Palvelun käyttöönotto, perustoiminnallisuudet ja raportointikokonaisuuksien läpikäynti.

Katso tallenne

Ropo 24 -käyttökoulutus: Perustoiminnallisuudet

13. huhtikuuta 2022

Ropo 24 -palvelun perustoiminnallisuudet.

Katso tallenne

Ropo Online -käyttökoulutus

9. joulukuuta 2021

Ropo Onlinen perustoiminnallisuudet ja uudistukset.

Katso tallenne

Teemawebinaari: Perintälaki

2. maaliskuuta 2022

1.5.2022 uudistuvan perintälain keskeiset muutokset ja vaikutukset Ropon perintäprosesseihin.

Katso tallenne

Ropo 24 -käyttökoulutus: Uudistuneet taloushallinnon raportit

11. marraskuuta 2021

Uudistuneet taloushallinnon raportit.

Katso tallenne

Teemawebinaari: Sähköinen laskutus

28. lokakuuta 2021

Sähköisen laskutuksen ajankohtaiset teemat: EU:n verkkolaskustandardin vaikutukset, uudet operaattoriyhteydet, verkkolaskusoitteiston hyödyntäminen sekä parhaat käytännöt sähköisyysasteen nostamiseksi.

Katso tallenne

Teemawebinaari: Vastuullisuus ja hyvä perintätapa

8. syyskuuta 2021

Mitä vastuullinen perintä on ja miten vastuullisuus näkyy Ropon toiminnassa, miten asiakkaasi kohdataan Ropon asiakaspalvelussa ja miten asiakaskokemusta mitataan.

Katso tallenne

Teemawebinaari: Perintä

19. toukokuuta 2021

Katsaus muistutus- ja perintäprosesseihin, toimenpiteisiin ja lainsäädäntöön. Luotonhallinnan ja perinnän ajankohtaiset aiheet sekä Ropon parhaat käytännöt mm. luottoriskin pienentämiseen ja vastuulliseen luottopäätöspolitiikkaan.

Katso tallenne

Ropo 24 -käyttökoulutus: Laskun luonti

31. elokuuta 2021

Laskun luonti, laskun hyvittäminen ja jaksolaskutus.

Katso tallenne

Ropo 24 -käyttökoulutus: Perustoiminnallisuudet

15. kesäkuuta 2021

Ropo 24:n perustoiminnallisuudet, laskujen tilat ja toimenpidekyselyt.

Katso tallenne

Ropo 24 -käyttökoulutus: Myyntilaskut

29. huhtikuuta 2021.

Myyyntilaskutuksen ominaisuudet, mm. avointen myyntilaskujen haku ja myyntilaskun tietojen tarkastelu.

Katso tallenne