Jatka sisältöön

Ropo Capitalille isoja asiakkuuksia – reagoi palkkaamalla yli 50 osaajaa Kuopioon ja pääkaupunkiseudulle

Kuopiolainen Ropo Capital toimittaa noin 80 % Suomen sähkölaskuista – asemaa vahvistaa juuri allekirjoitettu Elenian sopimuslaajennus, jonka myötä Ropo vastaa Elenia-konsernin noin 4,1 miljoonan sähkölaskun toimittamisesta ja saatavien hallinnasta.

Suuret laskutusvolyymit näkyvät yhtiössä laajoina rekrytointeina – Ropo perustaa helmikuussa contact centerin Kuopioon ja palkkaa useita asiantuntijoita myös Porvoon osaamiskeskukseen.

Suomen johtavaksi kotimaiseksi laskun elinkaari- ja rahoituspalveluiden tarjoajaksi kasvanut Ropo Capital palkkaa kymmeniä uusia työntekijöitä Kuopioon ja pääkaupunkiseudulle. Rekrytointitarpeen taustalla vaikuttavat erityisesti yhtiön onnistumiset suurasiakassektorissa.

Yhtiön asiakkaina on yli puolet Suomen energiayhtiöistä ja asema on vahvistunut myös muilla suurten laskutusvolyymien aloilla kuten terveyspalvelut, vakuutus, jätehuolto sekä media- ja kustannustalot.

Elenia, Savon Voima, Lääkärikeskus Aava ja Jätekukko ovat muutamia esimerkkejä Ropo Capitalin tuoreista asiakkuuksista.

– Elenia-konserni on yksi Suomen suurimmista sähkölaskuttajista, jonka lisäksi meillä on reilut 40 muuta energiayhtiötä asiakkainamme. Elenia laajentaa palvelutarjontaansa energia-alalla aktiivisesti ja sitä mukaa, kun palvelut laajenevat myös kokonaisvolyymi kasvaa. Tänä vuonna Elenian laskuja lähtee noin 4,1 miljoonaa ja ensi vuoden osalta arvio vielä suurempi. Tämä on meille kaikin puolin kiinnostava kumppanuus ja vaikuttaa osaltaan rekrytointitarpeeseen, selventää Ropo Capitalin toimitusjohtaja Artti Aurasmaa.

Porvooseen osaamiskeskus – Kuopioon uusi contact center

Ropo Capital työllistää tällä hetkellä reilut 140 työntekijää, joista suurin osa työskentelee Kuopion päätoimipisteessä. Uusien rekrytointien myötä Ropon henkilöstömäärä tulee nousemaan yli 200 asiantuntijaan.

Aurasmaan mukaan asiakasmäärän kasvu näkyy rekrytointeina erityisesti asiakaspalvelussa. Lisäksi rekrytointeja tehdään it-puolelle, mutta selvästi asiakaspalvelua maltillisemmin.

– Porvoon asiakaspalvelukeskuksesta muotoutuu vielä vahvemmin osaamiskeskus, jonka vahvuuksina ovat mm. kaksikielisyys ja energiasektorin tietotaito. Kuopioon avattava contact center keskittyy mm. maksamiseen liittyvään asiakaspalveluun ja tulee työllistämään alkuvaiheessa noin 30 uutta työntekijää. Kahden keskuksen avulla varmistamme riittävän työvoiman saannin, linjaa Aurasmaa.

Ropo Capital on rekrytoinut asiakaspalvelijoita Porvoossa sijaitsevaan contact centeriin aktiivisesti syksystä asti, mutta uusien suurasiakkuuksien myötä tarve kasvaa edelleen.

– Porvoossa meillä on nyt käytännössä jatkuva haku päällä – tavoitteena on rekrytoida vielä 20-30 osaajaa lisää. Meillä on mahtava perehdytysohjelma, joten työtaustaa tärkeämpää on, että löydämme meille oikeanlaiset tyypit. Me ei olla mikään villasukkatehdas vaan kasvuyhtiö, jolla on kovat tavoitteet. Meininki on hyvä ja voin luvata, että ei vituta tulla töihin, Aurasmaa kehuu.

Lisätietoja:
Jenni Jantunen, brändi- ja markkinointipäällikkö, Ropo Capital, puh. 044 756 9603, jenni.jantunen@ropocapital.fi
Artti Aurasmaa, toimitusjohtaja, Ropo Capital, puh. 044 773 6828, artti.aurasmaa@ropocapital.fi

Ropo Capital
Ropo Capital on johtava kotimainen laskun elinkaari- ja rahoituspalveluiden tarjoaja Suomessa. Kilpailemme markkinoilla teknologisena edelläkävijänä – toimintamallimme pohjautuu digitalisaation etuihin ja vahvaan automaatioon. Yli 8 000 yritystä Suomessa käyttää aktiivisesti palvelujamme. Vuoteen 2020 mennessä haluamme olla oman alamme markkinajohtaja Suomessa.