Materiaalipankki
Maksuneuvonnan viestintämateriaali
Materiaalipankistamme löydät mm. maksuneuvontamme esittelyyn tarkoitettua materiaalia, jota voit hyödyntää esimerkiksi nettisivuillasi. Voit käyttää tekstivaihtoehtoja sellaisenaan tai yhdistellä niistä parhaiten tarpeeseesi sopivan kokonaisuuden pidemmällä tai lyhyemmällä esittelytekstillä.
Myös webinaariemme tallenteet ja esitysmateriaalit löytyvät nyt kootusti materiaalipankista sivun yläosassa olevan Webinaaritallenteet-välilehden kautta.
Ropo Capital on nyt virallisesti Ropo. Julkistimme 27.5.2024 brändiuudistuksemme, jossa päivitimme nimemme ja palveluidemme nimet. Uudistuksen myötä sähköpostiosoitteemme ja verkkosivumme osoitteet vaihtuvat.
Huomioithan nimi- ja osoitemuutoksiin liittyvät mahdolliset päivitystarpeet omissa materiaaleissanne.
Yrityksen nimi ja yhteystiedot:
• Ropo Capital Oy on nyt lyhyesti Ropo (virallinen nimi Ropo Suomi Oy)
• Sähköpostiosoitteet ovat ropo.com-päätteisiä (etunimi.sukunimi@ropo.com)
• Suomenkielisten verkkosivujemme uusi osoite on: www.ropo.fi.
Palvelualustojen nimet ja osoitteet:
• Ropo 24 -palvelu on nyt Ropo One™ ja uusi kirjautumisosoite: https://fin.one.ropo.com
• Ropo Online -verkkopalvelu on nyt MyRopo ja uusi kirjautumisosoite on: www.myropo.fi
Vanhat sähköpostiosoitteet (ropocapital.fi) ja kirjautumisosoitteet (ropo24.fi ja ropo-online.fi) toimivat uusien rinnalla siirtymäajan varmistaen, ettei muutoksesta aiheudu tarpeetonta haittaa. Toivomme kuitenkin, että otat uudet osoitteet käyttöön mahdollisimman pian.
Kopioi käyttöösi materiaaleihisi parhaiten sopiva infoteksti maksuneuvonnasta ja MyRopo-palvelusta:
Teksti 1:
Laskun maksamiseen ja myöhästyneisiin maksuihin liittyvissä asioissa sinua palvelee kumppanimme Ropo:
ropo.fi | myropo.fi
Teksti 2:
Maksuneuvonnassa kumppanimme on Ropo
Ropon maksuneuvonta auttaa maksamiseen ja myöhästyneisiin maksuihin liittyvissä asioissa. Nopeimmin hoidat asiasi kuntoon MyRopo-palvelussa, jossa voit hakea maksettuja laskuja, tarkistaa laskusi tilanteen, maksaa laskun, siirtää eräpäivää tai tehdä perintälaskulle maksusuunnitelman. Voit myös ilmoittaa tilinumerosi liikamaksun palautusta varten. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla.
Henkilökohtaista palvelua ja maksuneuvontaa saat MyRopon chatissa ja viestikeskuksessa sekä puhelimitse xxxxxxxxxx.
Teksti 3:
Maksuneuvonta aina apunasi
Ropon maksuneuvonta auttaa asiakkaitamme kaikissa maksamiseen ja myöhästyneisiin maksuihin liittyvissä asioissa. Nopeimmin hoidat asiasi verkossa: myropo.fi. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla. Henkilökohtaista palvelua ja maksuneuvontaa saat MyRopon chatissa ja viestikeskuksessa sekä puhelimitse xxxxxxxxxx.
Huom! Tarkistathan puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet ja päivität ne tarvittaessa yrityksesi sopimuksen mukaisesti. Maksuneuvonnan yleiset yhteystiedot löytyvät osoitteesta ropo.fi.
Kopioi käyttöösi materiaaleihisi parhaiten sopiva infoteksti maksuneuvonnasta ja MyRopo-palvelusta:
Teksti 1:
Maksu myöhässä – Mitä tehdä?
Myöhästyneisiin maksuihin ja maksujärjestelyihin liittyvissä asioissa sinua palvelee kumppanimme Ropo.
ropo.fi | myropo.fi
Teksti 2:
Maksujärjestelyt ja maksuneuvonta
Ropon asiakaspalvelu auttaa asiakkaitamme myöhästyneisiin maksuihin ja maksujärjestelyihin liittyvissä asioissa. Voit tehdä maksujärjestelyjä myös itsenäisesti verkossa: MyRopo-palvelussa voit mm. siirtää eräpäivää ja jakaa perintään edenneen laskun useampaan erään. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla.
Henkilökohtaista palvelua ja maksuneuvontaa saat MyRopon chatissa ja viestikeskuksessa sekä puhelimitse xxxxxxxxxx.
ropo.fi | myropo.fi
Teksti 3:
Maksuneuvonta aina apunasi
Ropon asiakaspalvelu auttaa asiakkaitamme myöhästyneisiin maksuihin ja maksujärjestelyihin liittyvissä asioissa.
Nopeimmin hoidat myöhästyneen maksun kuntoon MyRopo-palvelussa, jossa voit tarkistaa maksumuistutuksen ja maksuvalvontakirjeen tiedot sekä maksaa avoimen summan, siirtää eräpäivää tai tehdä perintään ehtineelle laskulle maksusuunnitelman. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla.
Henkilökohtaista palvelua ja maksuneuvontaa saat MyRopon chatissa ja viestikeskuksessa sekä puhelimitse xxxxxxxxxx. Oikeat yhteystiedot löydät aina maksumuistutuksen tai maksuvalvontakirjeen yhteystiedoista.
Teksti 4:
MAKSUJÄRJESTELYT JA MAKSUNEUVONTA
Ropon asiakaspalvelu auttaa asiakkaitamme myöhästyneisiin maksuihin ja maksujärjestelyihin liittyvissä asioissa.
Nopeimmin hoidat myöhästyneen maksun kuntoon MyRopo-palvelussa, jossa voit tarkistaa maksumuistutuksen ja maksuvalvontakirjeen tiedot sekä maksaa avoimen summan, siirtää eräpäivää tai tehdä perintään ehtineelle laskulle maksusuunnitelman. Voit myös ilmoittaa tilinumerosi liikamaksun palautusta varten ja valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan asioita puolestasi. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla.
Henkilökohtaista palvelua ja maksuneuvontaa saat MyRopon chatissa ja viestikeskuksessa sekä puhelimitse xxxxxxxxxx. Oikeat yhteystiedot löydät aina maksumuistutuksen tai maksuvalvontakirjeen yhteystiedoista.
Asioi verkossa: myropo.fi
Online-asiakaspalvelu: ChatBot 24/7 ja chat-asiakaspalvelijat ma-pe klo 8–18 (kuluttajat) ja klo 8–17 (yritykset).
Asioi puhelimitse: puh. xx xxxx xxxx
Kuluttajat:
Maksuneuvonta ma-pe klo 8–20 (laskuihin liittyvät asiat)
Maksuvalvonta: ma-pe klo 8–18 (muistutus- ja perintäkirjeisiin liittyvät asiat)
Yritykset:
Maksuneuvonta ja -valvonta: ma-pe klo 8–17
Huom! Tarkistathan puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet ja päivität ne tarvittaessa yrityksesi sopimuksen mukaisesti. Maksuneuvonnan yleiset yhteystiedot löytyvät: ropo.fi
Voit hyödyntää bannereita esimerkiksi laskullasi tai verkkosivullasi. Linkitäthän bannerin osoitteeseen: https://www.myropo.fi.
Ropon tiedotepohjaa voi käyttää sellaisenaan tai soveltuvin osin esimerkiksi nettisivuilla, asiakaslehdissä ja muissa julkaisuissa.
Mitä tehdä, jos maksu viivästyy tai tarvitset joustoa maksamiseen?
Tunnollisestikin maksuasiansa hoitava kuluttaja tai yritys voi joskus tarvita joustoa maksamiseen. Yllättävän menoerän tai haasteellisen taloustilanteen kanssa ei tarvitse jäädä yksin – usein maksamiseen voidaan sopia joustoa siirtämällä eräpäivää tai jakamalla lasku useampaan erään. Maksuneuvonnassa ja maksujärjestelyissä asiakkaitamme auttaa kumppanimme Ropo.
Ropon asiakaspalvelu auttaa ammattitaidolla maksuaikaan ja myöhästyneisiin maksuihin liittyvissä asioissa, kuten eräpäivän siirroissa, maksujärjestelyiden tekemisessä ja kokonaisvelkatilanteen selvittämisessä. Toistuvien laskujen osalta on erityisen tärkeää löytää kestävä ratkaisu, jolla asiakkaan maksutilannetta saadaan tasapainotettua.
– Tärkeintä on aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Mitä aikaisemmassa vaiheessa maksujärjestelyjä päästään tekemään, sen parempi. Rästimaksujen kasautuessa vaihtoehtojen määrä vähenee, mutta milloinkaan ei ole liian myöhäistä ottaa yhteyttä. Meidän tehtävämme on auttaa ja kertoa vaihtoehdoista, kertoo Ropon asiakaspalvelujohtaja Jenny Heinänen.
Ropo vastaa asiakkaidemme palvelemisesta yhteisesti sovittujen reunaehtojen mukaisesti. Maksujärjestelyiden suunnittelussa otetaan huomioon asiakkaan maksukyky ja taloustilanne kokonaisuutena velkoineen ja erääntyvine laskuineen. Asiakkaalle pyritään aina löytämään tilanteeseen parhaiten sopiva ratkaisu, joka ei lisää ylivelkaantumisen riskiä, mutta mahdollistaa laskujen maksamisen.
Jos et voi maksaa laskua kokonaisuudessaan tai maksusi on jo viivästynyt, otathan viipymättä yhteyttä Ropon asiakaspalveluun. Yhteystiedot löydät aina laskusta, maksumuistutuksesta tai perintäkirjeestä.
****
Ropon asiakaspalvelun aukioloajat:
Kuluttajat:
Maksuneuvonta: ma-pe klo 8–20
Laskuihin liittyvät asiat
Maksuvalvonta: ma-pe klo 8–18
Muistutus- ja perintäkirjeisiin liittyvät asiat
****
Yritykset:
Maksuneuvonta ja -valvonta: ma-pe klo 8–17
****
MyRopo-itsepalvelukanava 24/7: myropo.fi
Online-asiakaspalvelu: ChatBot 24/7 ja chat-asiakaspalvelijat ma-pe klo 8–18 (kuluttajat) ja klo 8–17 (yritykset).
3 vinkkiä maksuasioiden järjestelyyn:
Ennen laskun erääntymistä tehtävistä maksujärjestelyistä ei veloiteta lisäkuluja. Kannattaa hakea joustoa heti, kun oma taloustilanne sitä vaatii. Huomioi kuitenkin maksukykysi kokonaisuutena: auttaako eräpäivän siirto tai pystytkö maksamaan eriin jaetun laskun lisäksi myös muut tulossa olevat laskut?
Voit hoitaa maksuasioita myös itsepalveluna verkossa; MyRopo-verkkopalvelu on hyvä ratkaisu erityisesti, kun tiedät, että eräpäivän siirto tai laskun pariin osaan jakaminen riittää taloutesi tasapainottamiseen. Laajempien maksusuunnitelmien osalta saat apua myös MyRopon chatissa.
Älä jää yksin – ensimmäinen askel on ottaa yhteyttä laskulta löytyvin tiedoin. Ropon asiakasneuvojat auttavat tilanteeseesi parhaiten sopivan ratkaisun löytämisessä maksukykysi ja kokonaisvelkatilanteesi huomioiden. Aina lisäjoustoa ei voida antaa, koska se kasvattaa ylivelkaantumisen riskiä. Tällaisessakaan tilanteessa et jää yksin, vaan voit kääntyä esimerkiksi valtion maksuttoman talous- ja velkaneuvonnan puoleen.
Voit hyödyntää bannereita esimerkiksi laskullasi tai verkkosivullasi. Linkitäthän bannerin osoitteeseen https://kivra.fi.
Jos haluatte käyttää Kivra-banneria laskuillanne, otathan yhteyttä Ropon palveluneuvontaan.
Ropon tiedotepohjaa voi käyttää sellaisenaan tai soveltuvin osin esimerkiksi nettisivuilla, asiakaslehdissä ja muissa julkaisuissa. Tarkistathan, mitkä sähköisen muistutuksen jakelukanavat Ropon palvelukokonaisuuteenne kuuluvat ja päivität tekstiä kanavien osalta tarvittaessa sen mukaan.
Sähköiset muistutukset laskujen maksamisessa – helposti, nopeasti ja ympäristöystävällisesti
Olemme ottaneet käyttöön sähköiset maksumuistutukset, jotka tarjoavat asiakkaillemme useita etuja. Jos laskusi maksu unohtuu, saat siitä kätevästi ilmoituksen samassa kanavassa, jossa olet saanut alkuperäisen laskunkin. Sähköiset muistutukset ovat käytössä e-laskuissa, verkkolaskuissa, sähköpostilaskuissa ja Kivra-laskuissa.
Sähköinen muistutus on kätevä tapa varmistaa, ettei maksamaton lasku jää huomaamatta. Muistutus toimitetaan perille paperista kirjettä nopeammin, antaen mahdollisuuden reagoida maksamattomaan laskuun välittömästi. Sähköinen muistutus on myös ympäristöystävällinen vaihtoehto ja auttaa vähentämään virheitä, kun tietoja ei tarvitse syöttää käsin.
Toivomme, että sähköinen muistuttaminen tekee maksamisestasi entistäkin sujuvampaa ja helpompaa. Jos sinulla on kysyttävää myöhästyneisiin maksuihin tai maksujärjestelyihin liittyen, otathan yhteyttä Ropon asiakaspalveluun.
Ma 3.6.2024 alkaen asiakaspalvelumme palvelee seuraavasti:
****
Kuluttajat:
Maksuneuvonta: ma-pe klo 8–20
Laskuihin liittyvät asiat
Maksuvalvonta: ma-pe klo 8–18
Muistutus- ja perintäkirjeisiin liittyvät asiat
****
Yritykset:
Maksuneuvonta ja -valvonta: ma-pe klo 8–17
****
MyRopo-itsepalvelukanava 24/7: myropo.fi
Online-asiakaspalvelu: ChatBot 24/7 ja chat-asiakaspalvelijat ma-pe klo 8–18 (kuluttajat) ja klo 8–17 (yritykset).
MyRopo-viestikeskus: maksamiseen liittyvät viestit ja palvelut yhdessä paikassa
Olemme ottaneet käyttöön uuden ja parannetun tavan auttaa asiakkaitamme maksamiseen liittyvissä kysymyksissä. MyRopon viestikeskuksen avulla voit helposti lähettää ja vastaanottaa verkkoviestejä sekä asiakirjoja suojatusti Ropon loppuasiakaspalvelun kanssa. Uudistuksen myötä löydät maksamiseen liittyvät viestit ja palvelut jatkossa kätevästi yhdestä paikasta.
Verkkoviestit lähetetään ja luetaan suojatusti MyRopossa (myropo.fi), jonne kirjaudutaan omilla verkkopankkitunnuksilla. Tunnistautuminen parantaa tietoturvaa ja nopeuttaa viestin käsittelyä, sillä tarvittavat tiedot siirtyvät automaattisesti asiakaspalvelumme käytettäväksi.
Viestikeskuksessa voit hoitaa sekä henkilökohtaisia että yrityksen maksuasioita. Viestikeskus löytyy MyRopon vasemmassa laidassa olevasta valikosta, josta voit lukea saapuneet viestit ja vastata niihin helposti. Ilmoitamme sinulle uudesta viestistä tekstiviestillä tai sähköpostilla. Kaikki viestit arkistoituvat MyRopoon, jolloin voit palata niihin myöhemmin.
Uuden viestiketjun aloittaminen onnistuu kätevästi laskunäkymästä löytyvällä lomakkeella. Lomake helpottaa viestin lähettämistä ja nopeuttaa sen käsittelyä: viesti luokitellaan aiheen mukaan ja ohjataan suoraan oikealle asiakaspalvelutiimille. Jos laskua ei näy MyRopossa, voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme chatin tai puhelimen kautta.
1.3.2025 alkaen kuluttaja-asiakkaat voivat lähettää viestejä ainoastaan MyRopo-viestikeskuksen kautta. Yritysasiakkaat voivat edelleen käyttää sähköpostia ja hyödyntää myös MyRopon viestikeskusta tai kotisivujemme verkkolomaketta. Puhelin- ja chat-asiakaspalvelumme pysyvät ennallaan ja palvelevat asiakkaitamme kuten ennenkin.
Näin käytät MyRopon viestikeskusta:
– Kirjaudu MyRopoon verkkopankkitunnuksillasi osoitteessa: myropo.fi
– Lue saapuneet viestit ja vastaa niihin viestikeskuksessa, joka löytyy vasemman laidan valikosta.
– Saat ilmoituksen uudesta viestistä tekstiviestillä tai sähköpostilla.
– Jos haluat aloittaa uuden viestiketjun, voit tehdä sen suoraan laskunäkymästä löytyvällä lomakkeella. Jos lasku ei ole näkyvissä, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme MyRopon chatin tai puhelimen kautta.
****
MyRopo palvelee 24/7
MyRopossa hoidat helposti kaikki laskuihin, maksumuistutuksiin ja perintään liittyvät asiat itsellesi sopivana ajankohtana. Voit maksaa laskuja, tarkastella avoimia ja maksettuja laskuja sekä maksuvalvontakirjeitä, siirtää eräpäivää tai jakaa maksun osiin. Lisäksi voit ilmoittaa tilinumerosi liikamaksun palautusta varten tai valtuuttaa toisen hoitamaan asiat puolestasi.
Henkilötiedoillasi löytyvät avoimet laskut listautuvat aloitusnäkymään, josta voit helposti navigoida haluamasi laskun tietoihin. Voit myös hakea laskun tiedot laskun numerolla tai maksuvalvontakirjeen asianumerolla ja MyRopo-tunnuksella. Nämä tiedot löydät useimmiten laskun oikeasta yläkulmasta. Klikkaamalla laskun auki, näet mitä toimenpiteitä voit laskulle itse tehdä.
Palvelussa toimii myös Online-asiakaspalvelu, jonka tavoittaa asiakaspalvelumme aukioloaikoina. Muina aikoina apunasi on chatbot.
Kirjaudu | myropo.fi »
Webinaaritallenteet
Ropo One™ -käyttökoulutus: Sähköinen laskuttaminen ja muistuttaminen
23. huhtikuuta 2025
Ropo Onen™ sähköiseen laskuttamiseen ja muistuttamiseen liittyvät toiminnot.
Teemawebinaari: Laskutuksen digitalisaatio ja asiakaskokemus
20. maaliskuuta 2025
Sähköisen laskutuksen edut talouden hallinnassa ja liiketoiminnan kehittämisessä.
Ropo OneView™ -esittely
25. helmikuuta 2025
Ropo OneView -analytiikkapalvelun ja sen viimeisimmän kehityksen esittely. Webinaarissa kerrotaan mm. luottoriskianalyysin laajenemisesta Alma Risk Rating -ennusteella.
Ropo One™ -käyttökoulutus: Ropo One™ -perusteet
29. tammikuuta 2025
Laskun luominen Ropo Onessa™ ja laskujen tilan seuranta, sähköisen laskutuksen virheet, yleiskatsaus taloushallinnon raportteihin ja asetusten hallinta.
Teemawebinaari: Asiakaskokemus ja digitalisaatio
4. joulukuuta 2024
Asiakaskokemuksen kehittäminen ja digitalisaation edistäminen Ropon loppuasiakaspalvelussa.
Ropo OneView™ Pro-esittely
23. lokakuuta 2024
Uuden Ropo OneView Pro-palvelun esittely.
Ropo OneView™ -esittely
11. kesäkuuta 2024
Uuden Ropo OneView -analytiikkapalvelun perustoiminnallisuudet ja hyödyt.
MyRopo-käyttökoulutus
29. toukokuuta 2024
Toukokuussa uudistuneen MyRopo-verkkopalvelun perustoiminnallisuudet ja uudet ominaisuudet, kuten laskuarkiston käyttö.
Ropo 24 -käyttökoulutus: Toimenpidekyselyiden käsittely
16. huhtikuuta 2024
Toimenpidekyselyiden käsittely: odottaa toimeksiantajan vastausta, virhe laskun toimituksessa, muistutuskyselyt, oikeudellisen perinnän kyselyt, protestointikyselyt, luottotappioton jälkiperintä ja puuttuvat tunnistetiedot.
Teemawebinaari: Katsaus kuluttajaperinnän käytäntöihin
2. marraskuuta 2023
Kuluttaja-asiamiehen päivitetty linjaus hyvästä perintätavasta sekä kuluttajaperinnän käytännöt ja keinovalikoima.
Ropo 24 -käyttökoulutus: Muistutus- ja perintätoimeksiantojen seuranta Ropo 24:ssä
7. syyskuuta 2023
Muistutus- ja perintätehtävien reaaliaikainen seuranta ja raportit.
Teemawebinaari: Laskutusdata osana liiketoiminnan kehittämistä
25. toukokuuta 2023
Laskutuksesta saatavan datan hyödyntäminen liiketoiminnan suunnittelussa ja kehittämisessä sekä asiakasymmärryksen kasvattamisessa.
Ropo 24 -käyttökoulutus: Tulostettavien laskujen välitys: Aineiston käsittely ja tarkastuspisteet
18. huhtikuuta 2023
Tulostettavien laskujen välityksen eri vaiheet aineiston sisäänluvusta jakeluun ja sen seurantaan.
Teemawebinaari: Luottoriskien minimointi & uudistunut luottotietolaki
28. maaliskuuta 2023
Uudistunut luottotietolaki ja katsaus luottoriskien hallintaan ja luottokelpoisuuden arviointiin sekä kestävän luotonantopolitiikan työkaluihin ja ratkaisuihin.
Teemawebinaari: Mitä tarkoittaa syrjimätön palvelu, automaatio ja tekoäly Ropolla?
31. tammikuuta 2023
Ropon laskun elinkaaripalvelu eknologian näkökulmasta keskittyen automaatioon ja tekoälyyn sekä vastuullisuuteen palvelutuotannossa.
Ropo 24- käyttökoulutus: Muistutus- ja perintätoimeksiantojen tekeminen
13. joulukuuta 2022
Muistutus- ja perintätoimeksiantojen manuaalinen syöttäminen Ropo 24:ssä.
Teemawebinaari: Kuluttajaperintä ja asiakaspalvelu
17. marraskuuta 2022
Kuluttajaperinnän käytännöt ja keinovalikoima sekä maksukäyttäytyminen ja vastuullisen asiakaspalvelun työkalut.
Ropo 24 -käyttökoulutus: Laskupohjan asetukset
11. lokakuuta 2022
Logon ja vakiotekstien lisääminen laskupohjaan, mainospaikkatoiminnot, liitteiden lisääminen ja sähköpostilaskujen asetukset.
Teemawebinaari: Vastuullisuus
20. syyskuuta 2022
Ropon vastuullisuustyö ja vastuullisuusstrategiamme pääteemat ja painopistealueet.
Ropon käyttökoulutus: Asiakaspostitukset
30. elokuuta 2022
Asiakaspostitusten eri vaiheet ja toimenpiteet, kuten materiaalit, aikataulutus sekä kirjedokumentin testaus.
Ropo 24 -käyttökoulutus: BI-palvelu
17. toukokuuta 2022
Palvelun käyttöönotto, perustoiminnallisuudet ja raportointikokonaisuuksien läpikäynti.
Ropo 24 -käyttökoulutus: Perustoiminnallisuudet
13. huhtikuuta 2022
Ropo 24 -palvelun perustoiminnallisuudet.
Ropo Online -käyttökoulutus
9. joulukuuta 2021
Ropo Onlinen perustoiminnallisuudet ja uudistukset.
Teemawebinaari: Perintälaki
2. maaliskuuta 2022
1.5.2022 uudistuvan perintälain keskeiset muutokset ja vaikutukset Ropon perintäprosesseihin.
Ropo 24 -käyttökoulutus: Uudistuneet taloushallinnon raportit
11. marraskuuta 2021
Uudistuneet taloushallinnon raportit.
Teemawebinaari: Sähköinen laskutus
28. lokakuuta 2021
Sähköisen laskutuksen ajankohtaiset teemat: EU:n verkkolaskustandardin vaikutukset, uudet operaattoriyhteydet, verkkolaskusoitteiston hyödyntäminen sekä parhaat käytännöt sähköisyysasteen nostamiseksi.
Teemawebinaari: Vastuullisuus ja hyvä perintätapa
8. syyskuuta 2021
Mitä vastuullinen perintä on ja miten vastuullisuus näkyy Ropon toiminnassa, miten asiakkaasi kohdataan Ropon asiakaspalvelussa ja miten asiakaskokemusta mitataan.
Teemawebinaari: Perintä
19. toukokuuta 2021
Katsaus muistutus- ja perintäprosesseihin, toimenpiteisiin ja lainsäädäntöön. Luotonhallinnan ja perinnän ajankohtaiset aiheet sekä Ropon parhaat käytännöt mm. luottoriskin pienentämiseen ja vastuulliseen luottopäätöspolitiikkaan.
Ropo 24 -käyttökoulutus: Laskun luonti
31. elokuuta 2021
Laskun luonti, laskun hyvittäminen ja jaksolaskutus.
Ropo 24 -käyttökoulutus: Perustoiminnallisuudet
15. kesäkuuta 2021
Ropo 24:n perustoiminnallisuudet, laskujen tilat ja toimenpidekyselyt.
Ropo 24 -käyttökoulutus: Myyntilaskut
29. huhtikuuta 2021.
Myyyntilaskutuksen ominaisuudet, mm. avointen myyntilaskujen haku ja myyntilaskun tietojen tarkastelu.