Hallitse maksuasioitasi
Tältä sivulta löydät kaiken tarvittavan maksujen hoitamiseen – pääsyn asiakaspalveluportaaliimme MyRopoon, vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin, tietoa myöhästyneistä maksuista ja paljon muuta.
Jos sinulla on kysyttävää tai tarvitset apua maksujärjestelyissä, autamme mielellämme.
Tervetuloa
Saitko meiltä kirjeen? Kirje Ropolta kertoo, että palveluntarjoajasi tekee yhteistyötä kanssamme. Autamme yrityksiä hallitsemaan laskutuksen koko elinkaaren ajan – ja sinua maksuihin liittyvissä asioissa.
Jos sinulla on kysyttävää maksuista tai tarvitset apua maksujärjestelyissä, olemme täällä sinua varten.
MyRopo – kaikki mitä tarvitset maksujen hallintaan
Hoida laskusi ja maksusi kätevästi verkossa.

Helpoiten hoidat laskut turvallisessa verkkopalvelussamme MyRopossa.
MyRopossa voit hoitaa asiat kätevästi itsepalveluna – ja saat tarvittaessa apua asiakaspalvelusta sekä 24/7 toimivalta tekoälyavustajalta.
Ensimmäinen kirjautuminen vaatii vahvan tunnistautumisen. Sen jälkeen voit kirjautua sähköpostilla ja passkeyllä tai kertakäyttöisellä varmistuskoodilla.
MyRopossa voit:
- Tarkastella laskuja: Näet kaikki maksetut ja avoimet laskusi yhdessä selkeässä näkymässä – aina ajan tasalla.
- Maksaa heti: Hoida maksusi kerralla ja saat vahvistuksen heti – ilman viiveitä.
- Siirtää eräpäivää joustavasti oman tilanteesi mukaan.
- Tehdä maksusuunnitelman: Jaa lasku useampaan, helpommin hallittavaan erään.
- Ilmoittaa tilinumeron: Pidä tilitietosi ajan tasalla liikamaksujen palautusta varten.
- Valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan yksittäisen laskun tai asioimaan puolestasi.
- Saada henkilökohtaista tukea: Ota yhteyttä MyRopon viestikeskuksessa – saat apua tekoälychatilta tai asiakaspalvelultamme.
Yhteydenotto on helppoa – valitse sinulle sopivin kanava
Löydä oikeat yhteystiedot

Oikeat yhteystiedot löytyvät aina laskusta, maksumuistutuksesta, perintäkirjeestä tai muusta Ropon kirjeestä – yleensä sivun alareunasta tai muiden yhteystietojen yhteydestä.
Voit ottaa asiakaspalveluumme yhteyttä myös MyRopon kautta.
Haluatko mieluummin soittaa meille?

Jos verkkoasiointi ei ole sinulle paras vaihtoehto, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme myös puhelimitse. Olemme täällä auttamassa sinua.
Oikean puhelinnumeron löydät aina laskusta, maksumuistutuksesta tai perintäkirjeestä – yleensä kirjeen alaosasta tai muiden yhteystietojen yhteydestä.
Käytäthän aina laskulla näkyvää puhelinnumeroa, niin tavoitat oikean tiimin.
Lähetä meille viesti

Turvallisin ja kätevin tapa lähettää viesti on käyttää MyRopon viestikeskusta.
Kysyttävää laskun sisällöstä?

Jos sinulla on kysyttävää laskun sisällöstä, otathan yhteyttä suoraan palveluntarjoajaasi.
Yhteystiedot löydät laskulta, sopimuksesta tai yrityksen verkkosivuilta.
Organisaation laskujen käsittely tai asiointi viranomaisen puolesta
Jos olet merkitty Kaupparekisteriin tai Suomi.fi-valtuutusjärjestelmään, voit käyttää yrityskirjautumista ja tarkastella kaikkia laskuja ja maksuja. Jos merkintää ei löydy, voit kirjautua omilla pankkitunnuksillasi ja hakea yksittäisiä laskuja laskulta löytyvän MyRopo-tunnuksen avulla. MyRopossa voit maksaa, tehdä maksujärjestelyjä tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.
- MyRopo yrityksille: Kirjaudu henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla ja avaa lasku sen yksilöllisellä MyRopo-tunnuksella.
- Viranomaiset tai organisaatiot ilman pankkitunnusta: Käytä MyRopoa tai ota yhteyttä lomakkeella, jossa kysytään Y-tunnus.

Viivästyneen maksun käsittely
Onko maksusi myöhässä ja haluat tietää, mitä seuraavaksi tapahtuu?

Maksun viivästymisprosessi näyttää vaiheittain, mitä tapahtuu, jos maksu myöhästyy. Jos et pysty maksamaan eräpäivään mennessä, tärkeintä on ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Autamme mielellämme kaikissa tilanteissa – yhdessä löydämme parhaan ratkaisun ja voimme selvittää, onko esimerkiksi maksusuunnitelman tekeminen mahdollista.
UKK – Usein kysytyt kysymykset
Voiko eräpäivää siirtää? Millaisia maksujärjestelyjä on mahdollista tehdä? Keneen voin ottaa yhteyttä laskun sisällöstä? Miten tarkistan avoimen saldon?
Löydät vastaukset näihin ja moniin muihin kysymyksiin UKK-sivultamme:
Palvelumaksut

Tutustu yleisimpiin viivästyskuluihin ja palvelumaksuihin, jotka liittyvät maksujärjestelyihin, muistutuksiin ja perintään.
Aukioloajat
Asiakaspalvelumme auttaa sinua seuraavina palveluaikoina:
- Puhelinpalvelu:
- Kuluttajat:
Maksuneuvonta: ma-pe klo 8–20 (laskuihin liittyvät asiat)
Maksuvalvonta: ma-pe klo 8–18 (muistutus- ja perintäkirjeisiin liittyvät asiat) - Yritykset:
Maksuneuvonta ja -valvonta: ma-pe klo 8–17
Suosituimmat ajat asioiden hoitamiseen ovat arkisin puolenpäivän aikaan lounastuntien yhteydessä (klo 10-12) ja iltapäivällä toimistoajan päättyessä (klo 15.30-16.30). Jos mahdollista, suosittelemme ottamaan yhteyttä näiden aikojen ulkopuolella tai asioimaan MyRopo-palvelussa, jossa maksuasiat hoituvat aina nopeimmin.
- Kuluttajat:
- MyRopo: Käytettävissä 24/7
- MyRopon viestikeskus: AI-avustaja palvelee 24/7, asiakaspalvelutiimi ma-pe klo 8–18 (kuluttajat) ja klo 8–17 (yritykset).
Jos tarvitset apua palveluaikojen ulkopuolella, voit aina käyttää MyRopon itsepalveluominaisuuksia tai lähettää viestin MyRopon viestikeskuksen kautta – palaamme asiaan mahdollisimman pian.
Ajankohtaista
Pysy ajan tasalla asiakaspalvelun uutisista ja päivityksistä.
Asiakaspalvelu
Maksumuistutukset Varhan asiakkaille – mitä sinun tulee tietää?
Lue lisää
Asiakastarinat
Miten pohjoismaiset energiayhtiöt tehostavat laskutusta ja nopeuttavat kassavirtaa
Lue lisää
Asiakaspalvelu
Miten pohjoismaiset asiakkaat haluavat hoitaa maksuihin liittyvät asiat vuonna 2025
Lue lisää
Asiakaspalvelu
Kirjaudu sisään
Kirjaudu sisään