Koronatilanne voi aiheuttaa yllättäviä maksuvaikeuksia, jotka kannattaa hoitaa viipymättä kuntoon. Paras tapa on reagoida maksuviiveeseen välittömästi ja maksaa erääntynyt lasku kokonaisuudessaan tai neuvotella maksuajasta.
Maksuneuvontamme palvelee kaikissa maksamiseen liittyvissä asioissa puhelimitse ja sähköpostitse. Chat-palvelumme on saatavilla tunnistautuneille kuluttaja-asiakkaille Ropo Onlinen kautta.
Asiat järjestyvät usein helpommin, mitä nopeammin tilanteeseesi löydetään parhaiten sopiva ratkaisu.
Joustoa maksamiseen
Kun tarvitset joustoa maksamiseen, nopeimmin asia etenee, kun otat yhteyttä laskusta löytyvin tiedoin ja kerrot tilanteesi. Asiakaspalvelun yhteystiedot löydät laskulta tai maksukirjeeltä.
Useimmissa tapauksissa on mahdollista sopia eräpäivän siirrosta tai maksusuunnitelmasta. Kannattaa muistaa, että ennen alkuperäistä eräpäivää tehdyistä maksuajan pidennyksistä ei veloiteta lisäkuluja.
Kuluttaja-asiakkaana voit itse siirtää laskun eräpäivää tai tehdä maksusuunnitelman kätevästi Ropo Online -verkkopalvelussamme.
Jos kuitenkin haluat henkilökohtaista maksuneuvontaa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka auttaa sinua tilanteeseesi parhaiten sopivan ratkaisun löytämisessä. Varaudu kertomaan kirjeellä näkyvä asianumero – se nopeuttaa asiasi käsittelyä.
Ropon maksuneuvonta palvelee puhelimitse (p. 09 856 080 45), sähköpostilla: (asiakaspalvelu@ropocapital.fi) tai chatissä, joka on saatavilla tunnistautuneille kuluttaja-asiakkaille arkisin klo 9-16.30 Ropo Onlinen kautta.
Maksuasioiden hoitaminen toisen henkilön puolesta
Voit hoitaa laskuihin ja perintäasioihin liittyviä asioita myös toisen henkilön puolesta, jos olet saanut siihen valtuutuksen. Kätevin tapa valtuutuksen toimittamiselle on Ropo Online -palvelu, jossa valtuuttaja voi hoitaa asian itse vaivattomasti verkossa.
Valtuuttaminen onnistuu myös puhelimitse (p. 09 856 080 45). Mikäli hoidat valtuuttamisen sähköpostilla (asiakaspalvelu@ropocapital.fi) tai kirjepostina (Ropo Capital, PL 25, 70101 Kuopio), toimita meille vapaamuotoinen valtakirja, niin voimme aloittaa asian käsittelyn.
Saitko katkaisuvaroituksen?
Jos sähkön- tai vedenjakelu on vaarassa katketa maksamattoman laskun vuoksi, ota viipymättä yhteyttä ja sovi maksusta: energia@ropocapital.fi, p. 09 2315 0433.
Hoida maksuasiat kuntoon Ropo Online -verkkopalvelussa 24/7
Ropo Online -palvelussa voit kuluttaja-asiakkaana hoitaa itse maksuasiat kätevästi kuntoon. Palveluun kirjaudutaan omilla verkkopankkitunnuksilla osoitteessa: ropo-online.fi.
Palvelussa voit
- pidentää maksuaikaa siirtämällä laskun eräpäivää
- tehdä maksusuunnitelman
- tarkistaa ja maksaa laskut
- valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan asioita puolestasi
- ilmoittaa tilinumeron liikamaksun palautusta varten