Jatka sisältöön

Hallitse maksuasioitasi


Tervetuloa

Saitko meiltä kirjeen? Kirje Ropolta kertoo, että palveluntarjoajasi tekee yhteistyötä kanssamme. Autamme yrityksiä hallitsemaan laskutuksen koko elinkaaren ajan – ja sinua maksuihin liittyvissä asioissa.

Jos sinulla on kysyttävää maksuista tai tarvitset apua maksujärjestelyissä, olemme täällä sinua varten.


MyRopo – kaikki mitä tarvitset maksujen hallintaan

Hoida laskusi ja maksusi kätevästi verkossa.

MyRopo

Helpoiten hoidat laskut turvallisessa verkkopalvelussamme MyRopossa.

MyRopossa voit hoitaa asiat kätevästi itsepalveluna – ja saat tarvittaessa apua asiakaspalvelusta sekä 24/7 toimivalta tekoälyavustajalta.

Ensimmäinen kirjautuminen vaatii vahvan tunnistautumisen. Sen jälkeen voit kirjautua sähköpostilla ja passkeyllä tai kertakäyttöisellä varmistuskoodilla.

MyRopossa voit:

  • Tarkastella laskuja: Näet kaikki maksetut ja avoimet laskusi yhdessä selkeässä näkymässä – aina ajan tasalla.
  • Maksaa heti: Hoida maksusi kerralla ja saat vahvistuksen heti – ilman viiveitä.
  • Siirtää eräpäivää joustavasti oman tilanteesi mukaan.
  • Tehdä maksusuunnitelman: Jaa lasku useampaan, helpommin hallittavaan erään.
  • Ilmoittaa tilinumeron: Pidä tilitietosi ajan tasalla liikamaksujen palautusta varten.
  • Valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan yksittäisen laskun tai asioimaan puolestasi.
  • Saada henkilökohtaista tukea: Ota yhteyttä MyRopon viestikeskuksessa – saat apua tekoälychatilta tai asiakaspalvelultamme.

MyRopo-animaatio

Yhteydenotto on helppoa – valitse sinulle sopivin kanava

Löydä oikeat yhteystiedot

Oikeat yhteystiedot löytyvät aina laskusta, maksumuistutuksesta, perintäkirjeestä tai muusta Ropon kirjeestä – yleensä sivun alareunasta tai muiden yhteystietojen yhteydestä.

Voit ottaa asiakaspalveluumme yhteyttä myös MyRopon kautta.


Haluatko mieluummin soittaa meille?

Jos verkkoasiointi ei ole sinulle paras vaihtoehto, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme myös puhelimitse. Olemme täällä auttamassa sinua.

Oikean puhelinnumeron löydät aina laskusta, maksumuistutuksesta tai perintäkirjeestä – yleensä kirjeen alaosasta tai muiden yhteystietojen yhteydestä.

Käytäthän aina laskulla näkyvää puhelinnumeroa, niin tavoitat oikean tiimin.


Lähetä meille viesti

Turvallisin ja kätevin tapa lähettää viesti on käyttää MyRopon viestikeskusta.


Kysyttävää laskun sisällöstä?

Jos sinulla on kysyttävää laskun sisällöstä, otathan yhteyttä suoraan palveluntarjoajaasi.

Yhteystiedot löydät laskulta, sopimuksesta tai yrityksen verkkosivuilta.


Organisaation laskujen käsittely tai asiointi viranomaisen puolesta

Jos olet merkitty Kaupparekisteriin tai Suomi.fi-valtuutusjärjestelmään, voit käyttää yrityskirjautumista ja tarkastella kaikkia laskuja ja maksuja. Jos merkintää ei löydy, voit kirjautua omilla pankkitunnuksillasi ja hakea yksittäisiä laskuja laskulta löytyvän MyRopo-tunnuksen avulla. MyRopossa voit maksaa, tehdä maksujärjestelyjä tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

  • MyRopo yrityksille: Kirjaudu henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla ja avaa lasku sen yksilöllisellä MyRopo-tunnuksella.
  • Viranomaiset tai organisaatiot ilman pankkitunnusta: Käytä MyRopoa tai ota yhteyttä lomakkeella, jossa kysytään Y-tunnus.

Viivästyneen maksun käsittely

Onko maksusi myöhässä ja haluat tietää, mitä seuraavaksi tapahtuu?

Maksun viivästymisprosessi näyttää vaiheittain, mitä tapahtuu, jos maksu myöhästyy. Jos et pysty maksamaan eräpäivään mennessä, tärkeintä on ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Autamme mielellämme kaikissa tilanteissa – yhdessä löydämme parhaan ratkaisun ja voimme selvittää, onko esimerkiksi maksusuunnitelman tekeminen mahdollista.


UKK – Usein kysytyt kysymykset

Voiko eräpäivää siirtää? Millaisia maksujärjestelyjä on mahdollista tehdä? Keneen voin ottaa yhteyttä laskun sisällöstä? Miten tarkistan avoimen saldon?

Löydät vastaukset näihin ja moniin muihin kysymyksiin UKK-sivultamme:


Palvelumaksut

Tutustu yleisimpiin viivästyskuluihin ja palvelumaksuihin, jotka liittyvät maksujärjestelyihin, muistutuksiin ja perintään.


Aukioloajat

Asiakaspalvelumme auttaa sinua seuraavina palveluaikoina:

  • Puhelinpalvelu:
    • Kuluttajat:
      Maksuneuvonta: ma-pe klo 8–20 (laskuihin liittyvät asiat)
      Maksuvalvonta: ma-pe klo 8–18 (muistutus- ja perintäkirjeisiin liittyvät asiat)
    • Yritykset:
      Maksuneuvonta ja -valvonta: ma-pe klo 8–17

      Suosituimmat ajat asioiden hoitamiseen ovat arkisin puolenpäivän aikaan lounastuntien yhteydessä (klo 10-12) ja iltapäivällä toimistoajan päättyessä (klo 15.30-16.30). Jos mahdollista, suosittelemme ottamaan yhteyttä näiden aikojen ulkopuolella tai asioimaan MyRopo-palvelussa, jossa maksuasiat hoituvat aina nopeimmin.
  • MyRopo: Käytettävissä 24/7
  • MyRopon viestikeskus: AI-avustaja palvelee 24/7, asiakaspalvelutiimi ma-pe klo 8–18 (kuluttajat) ja klo 8–17 (yritykset).

    Jos tarvitset apua palveluaikojen ulkopuolella, voit aina käyttää MyRopon itsepalveluominaisuuksia tai lähettää viestin MyRopon viestikeskuksen kautta – palaamme asiaan mahdollisimman pian.